32775

رییس کمیسیون معادن اتاق ایران: پویایی بخش معدن با نوسازی ماشین آلات/ تکنولو‍ژی‌های جدید در معادن به کار گرفته شود

دنیای معدن - رییس کمیسیون معادن اتاق ایران گفت: پویایی بخش معدن با ورود امکانات و شرایط و همچنین نوسازی ماشین آلات و تجهیزات امکانپذیر است و از اولویت های مهم بخش اقتصادی است.

محمد رضا بهرامن، رییس کمیسیون معادن اتاق ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعداد زیاد وجود معادن درکشور آن را یک مزیت عنوان کرد و گفت:باید از این مزیت استفاده بهینه شود.
وی افزود: امروز هر نوع برنامه ریزی در توسعه شرایط اقتصادی بسیار موثر است چرا که وجود هر معدن در کشور می تواند موجب دسترسی به صنایع خاص شود که این صنایع خاص پایه و اساس توسعه کشور های صنعتی است.
رییس کمیسیون معادن اتاق ایران در ادامه گفت: به علت سرمایه گذاری صحیح در بخش معادن این بخش رشد خوبی داشته است به طوری که به عنوان نمونه در سیمان چند سال قبل وارد کننده سیمان بودیم اما در حال حاضر به صادرات رسیدیم.
بهرامن تصریح کرد: بخش معدن ما نیاز به استرات‍ژی دارد و باید فرصت ها و راهکارها را برای توسعه این بخش آماده و از راهکار های مناسب حمایت شود.
وی افزود: در بحث قانون معدن باید روانسازی و شفاف سازی شود و شبهات و رانت در این بخش صفر شود.
رییس کمیسیون معادن در ادامه خاطر نشان کرد:معدن سرمایه بر و تکنولوژی بر است و باید تکنولوژی های نو در آن به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش معدن از ملزومات این بخش است و لازمه سرمایه گذاری قانونی شفاف و مطابق با استاندارد های جهانی است، لذا قانون معدن نیاز به اصلاح دارد.
بهرامن افزود: پویایی بخش معدن با ورود امکانات و شرایط و همچنین نوسازی ماشین آلات و تجهیزات امکانپذیر است و از اولویت های مهم بخش اقتصادی است.

دیدگاهتان را بنویسید