216753

سنگ آهن خط حمایت را شکست و به ۱۸۰ دلار رسید

دنیای معدن -معاملات آتی سنگ آهن پس از فروش مجدد در پایان جلسه معاملاتی روز جمعه، در میان کاهش مصرف فولاد، به روند افت شدید خود ادامه داد.

به گزارش دنیای معدن ؛ معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل در ماه سپتامبر در جلسه معاملاتی صبح امروز جمعه ۳۰ جولای با ۷.۳۳ درصد معادل ۸۲ یوان (۱۲.۶۹ دلار) کاهش روزانه به ۱۰۳۶ یوان در هر تن (۱۶۰.۳۵ دلار) کاهش یافت.

معاملات آتی میلگرد در جلسه معاملاتی صبح امروز نیز با ۱.۲۷ درصد افزایش روزانه معادل ۷۲ یوان (۱۱.۱۴ دلار)به ۵۷۵۳ یوان در هر تن (۸۹۰.۴۵ دلار) رسید.

️موجودی سنگ آهن در بنادر چین کاهش هفتگی ۳۴۳ هزار و ۴۰۰ تنی داشت و به ۱۲۸.۱۳ میلیون تن در هفته منتهی به ۳۰ جولای رسید که نشان دهنده کاهش تقاضای بخش تولید فولاد است.

در همین حال، موجودی فولاد کارخانه های چینی برای چهارمین هفته متوالی به کاهش خود ادامه داد و در طی دوره ۲۲ تا ۲۸ جولای با یک درصد کاهش هفتگی به ۶.۱ میلیون تن رسید چراکه تولید فولاد به دلیل کاهش بیشتر، روند نزولی را نشان می دهد.

️سطح قیمت سنگ آهن به ۱۸۰ دلار در هر تن، پایین ترین سطح قیمتی سه ماهه اخیر است زیرا بازار تأثیر کاهش بیشتر تولید در چین را حس کرد و انتظار می رود تا نیمه دوم سال این روند ادامه داشته باشد.

️بازرگانان چینی در فروش مجدد محموله های قراردادی خود برای کاهش موجودی کالا فعال هستند در حالی که شنیده ها حاکی از آن است که کارخانه ها ذخایر سنگ آهن کمتری را نیز بر اساس نیاز نگهداری می کنند چراکه انتظار دارند که تولید در آینده، بیش از پیش کاهش یابد.

براساس اعلام پلاتس سنگ آهن عیار ۶۲ درصد با افت ۱۴‌۵ دلاری با ۱۹۰ دلار و ۵۰ سنت رسید و متال بولتن سنگ آهن عیار ۶۵ درصد را با ۱۴.۸ دلار کاهش ۲۱۴.۴۰ دلار گزارش داد.

*کیوان جعفری طهرانی

دیدگاهتان را بنویسید