171167

کم رنگ بودن نقش معادن آهن سنگان در اقتصاد مردم خواف

دنیای معدن - معاون وسیع سنگ آهن خواف با دارا بودن بیش از ۳۰ درصد ذخایر سنگ آهن کشور تاکنون نتوانسته گرد محرومیت و فقر را از چهره این شهرستان کمرنگ کند.

به گزارش دنیای معدن، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم مردم شهرستان خواف از بهره مندی منافع معادن وسیع سنگ آهن سنگان و نیز انرژی های خورشیدی و بادی این منطقه صفر است.

اکبر احمدپور افزود: مجتمع سنگ آهن سنگان خواف با ذخیره یک میلیارد تن یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن در ایران است.

وی ادامه داد: سهم مردم از این معادن فقط آمار بالای بیکاری، درآمد پائین به همراه قرار گرفتن در برابر آلایندگی، تصادفات، آلودگی صوتی، تخریب زیر ساخت های شهری، ریز گردها، تخریب زمین های کشاورزی و مرتعی است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود زیرساخت های توسعه ای در خواف و بکارگیری نیروهای غیر بومی از مهمترین موارد انتقاد مردم این منطقه به مسئولان است.

احمد پور افزود: این در حالیست که فقط کارهای ساده و پیش افتاده به صورت اندک از نیروهای بومی استفاده شده است و با وجود افراد توانمند سهمی در فعالیت های مهم و مدیریتی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید