170649

آزمایشگاه فولاد سنگان،اولین آزمایشگاه استاندارد گندله سازی در شرق کشور

دنیای معدن -آزمایشگاه فولاد سنگان به عنوان اولین آزمایشگاه در منطقه صنعتی و معدنی شرق کشور موفق به دریافت استاندارد آزمایشگاهی ایزو 17025 شد.

به گزارش دنیای معدن، استاندارد ۱۷۰۲۵ ISO معیاری بین المللی و تخصصی ویژه ی آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون بوده که به احراز صلاحیت آزمایشگاه ها می پردازد. این استاندارد الزامات کلی جهت احراز صلاحیت انجام آزمون ها و همچنین نمونه برداری را مشخص نموده و دستورالعمل های استاندارد بین المللیISO 17025 برای همه سازمان های مجری آزمون و کالیبراسیون قابل استفاده می باشد.

قادری ( مدیر مهندسی کیفیت) با اعلام خبر اخذ استاندارد ایزو 17025 توسط واحد آزمایشگاه فولاد سنگان افزود :

واحد مهندسی کیفیت مشتمل بر 2 بخش آزمایشگاه و کنترل کیفیت بوده که وظیفه آن ارائه مطلوب خدمات آزمایشگاهی و کیفی به منظور بهبود مواد اولیه، محصول، قطعات یدکی و بهینه سازی فرآیندهاست.

وی از ضرورت اخذ این استاندارد در شرکت های صنعتی، معدنی گفت و افزود: سیستم کیفیت آزمایشگاه ایزو ۱۷۰۲۵ ISO ، با هدف ایجاد یک فرایند مدیریتی مستقل و مبتنی بر کیفیت، طراحی و مستقر شده تا با بهره‌گیری از این استاندارد، آزمایشگاه قابلیت ارائه خدمات با بهترین کیفیت را به مشتریان داشته و همچنین کلیه فعالیت‌های مدیریتی، فنی و تخصصی خود را به بهترین نحو اداره نموده و با اخذ گواهینامه‌ها و اعتبارنامه‌های ملی یا بین‌المللی، صلاحیت و شایستگی خود را به گیرندگان خدمات و گروه‌های ذینفع اثبات نماید.

مدیر مهندسی کیفیت فولاد سنگان، از نقش استراتژیک دریافت این استاندارد در فروش محصولات تولیدی گفت و افزود:

با دریافت استاندارد ۱۷۰۲۵ ISO در شرکت ها شاهد افزایش راندمان سیستم های فروش،بازاریابی،مدیریت بهره وری، مدیریت استانداردهای ضروری و توسعه برندینگ خواهیم بود.

وی دریافت این گواهینامه را حاصل تلاش شبانه روزی همکاران ، معاونین و مدیران سازمان دانست و اعلام داشت:

آزمایشگاه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در راستای بالابردن سطح کیفی خدمات خود و اخذ اعتماد مشتریان، پس از تکمیل تجهیزات و ارتقا فعالیت های آزمایشگاهی اقدامات لازم جهت اخذ استاندارد تخصصی تایید صلاحیت آزمایشگاه ها (ISO/IEC 17025) را از اوایل سال 98 شروع و در تیرماه این سال ثبت نام در مرکز ملی تایید صلاحیت انجام و در این حین فعالیت هایی چون آموزش های تخصصی، استفاده از دانش فنی فولاد مبارکه، انجام پیش ممیزی و غیره، نیز انجام شد.

پس از پذیرش اولیه درخواست و تایید صلاحیت در اوایل اسفند 98، ممیزی آزمایشگاه فولاد سنگان توسط مرکز ملی تایید صلاحیت به پژوهشگاه استاندارد کرج محول گردید.

قادری از تلاش مجدانه پرسنل این واحد در تکمیل مستندات و انجام امور محوله گفت و بیان داشت:

مستندات مورد نیاز به سرعت تکمیل و در اختیار این پژوهشکده قرار گرفت تا ممیزی آزمایشگاه قبل از شروع سال جدید برنامه ریزی و اجرا گردد اما متاسفانه با اوج گیری انتشار ویروس کرونا این مهم محقق نگردید و برنامه های پژوهشگاه لغو و به سال بعد موکول گردید. با امیدواری به اتمام بحران کرونا برنامه ریزی از فروردین تا تیرماه 99 بطول انجامید.

با توجه به تغییر ورژن استاندارد و برنامه مرکز ملی تایید صلاحیت مبنی بر انجام ممیزی بر اساس مدل جدید از ابتدای سال 99، آزمایشگاه فولاد سنگان جزو اولین آزمایشگاههای سطح کشور بود که بر اساس این ورژن ممیزی گردید. با تایید کامل مدارک و مستندات در آخرین مرحله اخذ استاندارد نیاز به تایید کمیته فنی مرکز ملی تایید صلاحیت بود که این مهم نیز درآبان ماه انجام و اعطای گواهینامه 17025 توسط آزمایشگاه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در خروجی سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران قرارگرفت.

محصول با کیفیت مهمترین شاخصه ی تولید در بازار رقابتی است و انشالله آزمایشگاه فولاد سنگان( بعنوان اولین آزمایشگاه استاندارد معدنی در شرق کشور) با تلاش شبانه روزی و پیاده سازی استانداردها و به روز نمودن خطوط آزمایشگاهی و …، در صدد افزایش سطح کیفی خدمات ارائه شده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید