170532

با جذب پیمانکار حفاظتی در محدوده معدن آلبلاغ اقدامات لازم توسط ایمیدرو صورت می‌گیرد

دنیای معدن -روابط عمومی ایمیدرو در واکنش به گزارشی در خصوص واگذاری معدن آلبلاغ به قرارگاه خاتم نوشت: با جذب پیمانکار حفاظتی در محدوده معدن آلبلاغ اقدامات لازم توسط ایمیدرو صورت می‌گیرد.


به گزارش دنیای معدن، پیرو درج گزارشی با عنوان تزریق امید به معدن رها شده آلبلاغ اسفراین در خبرگزاری دانشجو در تاریخ ۹ آذر ماه جاری در خصوص محدوده اکتشافی آلبلاغ اسفراین، روابط عمومی ایمیدرو جوابیه ای صادر کرد که در آن آمده است:

پس از صدور پروانه اکتشاف البلاغ در اردیبهشت سال ۹۹ به نام ایمیدرو، فعالیت‌های اکتشافی در این محدوده صورت گرفته و گزارش پایانیِ فاز‌های اکتشافی مرحله شناسایی و پی جویی در مورخ ۱/۹/۹۹ جهت بررسی و اخذ تاییدیه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال شده است.
ضمناً مطابق قانون معادن ماموران انتظامی می‌باید حسب درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت بلافاصله از برداشت‌های غیر مجاز در منطقه جلوگیری به عمل آورند با این وجود و با توجه به درخواست استان، ایمیدرو به جهت پشتیبانی و کمک به استان اقدام به دوبار برگزاری مناقصه جذب پیمانکار حفاظتی کرده که متاسفانه حتی با وجود هماهنگی و همکاری سازمان صمت و مقامات استان، شرکت کننده‌ای نداشته است. در حال حاضر برای سومین مرتبه مناقصه فوق در جریان است و امیدواریم با هماهنگی مقامات استان منجر به کسب نتیجه و انتخاب پیمانکار حفاظتی شود.
ضمناً ایمیدرو در راستای همکاری با استان علاوه بر اجرای عملیات اکتشاف فاز‌های شناسایی و پی جویی نسبت به نصب کانکس و استقرار نگهبان، ارسال نیرو‌های آتشباری و تخریب تونل‌های غیر ایمن اقدام کرده است و اقدامات لازم جهت برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار احداث راه دسترسی به منطقه آلبلاغ را در دست اجرا دارد.
کلیه اقدامات فوق نمایانگر همکاری وتلاش وافر ایمیدرو در جهت حل مشکل بوجود آمده در استان با همکاری سازمان صمت و مقامات استان است.
امیدواریم با جذب پیمارنکار حفاظتی به سرعت بقیه اقدامات لازم نیز در این معدن توسط ایمیدرو صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید