170507

بیست دقیقه جهانبخش بهتر از کل فصل مینامینو!

علیرضا جهانبخش در جریان تساوی یک بر یک مقابل لیورپول، به جای لالانا که خودش بازیکن تعویضی بود، وارد زمین شد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ورزش سه، لالانا در دقیقه 63 به جای کانلی یکی از دو مهاجم برایتون وارد زمین شد، ولی تنها 8 دقیقه در زمان حضور داشت و در حالی که ناراحت و عصبانی بود، در دقیقه 71 جای خود را به علیرضا جهانبخش داد، تا این بازیکن با احتساب 5 دقیقه وقت تلف‌ شده‌ای که برای این بازی درنظر گرفته شد و در همین دقایق تیم میزبان به گل رسید، 24 دقیقه برای تیمش بازی کرده باشد.

جهانبخش شروع بسیار خوبی در بازی داشت و پاس او به ولبک اگر در لحظه آخر با دخالت فابینو مواجه نمی‌شد، شاید گل برایتون خیلی زودتر از دقیقه 3+90 وارد دروازه آلیسون می‌شد.
ستاره ایرانی برایتون چند دقیقه بعد هم فقط چند سانتی‌متر با ثبت گل فاصله داشت و در حالی که روی یک ارسال از سمت چپ خودش را به تیرک اول قرمزپوشان لیورپولی رسانده بود، توپ از فاصله دو سانتی‌متری سر او رد شد و رابرتسون سراسیمه توپ را دور کرد؛ جهانبخش در این صحنه آنقدر به ثبت یک گل دیگر با پیراهن برایتون نزدیک بود، که گراهام پاتر خودش را برای برپایی جشن گل آماده می‌کرد، ولی از دست رفتن توپ او را به مرز کلافگی رساند.
جهانبخش علیرضا جهانبخش که پس از غیبت در چهار مسابقه متوالی برایتون به دلیل مصدومیت، در دیدار مقابل برنلی حضور کوتاه مدت و تعویضی داشت، در مصاف با استون ویلا بار دیگر فرصت بازی پیدا نکرد، اما این نمایش 20 دقیقه ای شاید سبب شود که پاتر فرصت بیشتری به بازیکن ایرانی خود در بازی بعدی برایتون بدهد.
اگرچه شماره 16 برایتون در جریان گل تیمش از روی نقطه پنالتی، که توسط ولبک گرفته شد و گراب آن را تبدیل به گل کرد، نقشی نداشت ولی پس از به تساوی کشیده شدن بازی، موقعیت شوتزنی خوبی برای خود فراهم کرد و با پای چپ به دروازه آلیسون شوت زد که ضربه او در بین مسیر با دخالت مدافع لیورپول برگشت داده شد.
جهانبخش مقابل لیورپول در بخش تدافعی هم عملکرد خوبی داشت و در ثانیه‌های پایانی بازی و در شرایطی که شاگردان کلوپ در حال طرح‌ریزی یک حمله از سمت چپ خط هجومی خودشان بودند، جهانبخش با دخالت به موقع سبب شد تا مدافع چپ لیورپول توپ را از دست بدهد و اوت با پرچم کمک داور به سود تیم برایتون اعلام شد.
نکته جالب حضور مینامینو ستاره ژاپنی در ترکیب اولیه لیورپول در این مسابقه بود، که او طبق معمول نمایش موفقی از خود ارائه نکرد. در حالی که علیرضا جهانبخش در حداقل فرصت هایی که به وی داده شده، (برخلاف کلوپ که نسبت به بازیکن ژاپنی کاملا دست و دل باز عمل می‌کند) نمایش های درخشانی را از خود ارائه کرده و با واکنش مثبت هواداران و کارشناسان برایتونی هم مواجه بوده و در اکثر نقدهای بعد از بازی نمره بالای هفت را از آن خود کرده است.
این‌ها مجموع اتفاقاتی بود که جهانبخش در حضور 24 دقیقه‌ای خود در ترکیب برایتون انجام داد و نمره قابل قبول 6.8 را گرفت؛ نمره‌ای که برای یک بازیکن تعویضی خوب به شمار می رود و در مقایسه با سانه که چند دقیقه زوتر از او وارد زمین شد و نمره 6.1 دریافت کرد، عملکرد بهتری به نمایش گذاشت. این نمایش ستاره ایرانی برایتون فقط همان دو سانتی‌متری را کم داشت که سرش علیرغم تلاش زیاد به توپ نرسید، وگرنه یک بازی تحسین برانگیز دیگر مانند نمایشی که از او مقابل چلسی و منچستر دیدیم، به نام جهانبخش درلیگ جزیره ثبت می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید