169869

خط و نشان اینیستا برای پرسپولیس با نمایش بارسلونایی!

تیم ویتسل کوبه ژاپن با کسب پیروزی ۳-۱ برابر گوانژو اورگراند صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کرد.

لیگ قهرمانان آسیا منطقه شرق در کشور قطر پیگیری می‌شود و حالا تکلیف نخستین تیم صعود کننده به مرحله حذفی نیز مشخص شده است. تیم ویتسل کوبه ژاپن که به واسطه حضور آندرس اینیستا، شهرت قابل توجهی در سطح جهانی پیدا کرده، ساعتی پیش با غلبه بر گوانژو اورگراند چین جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کرد.
مرد اول این بازی بی تردید اینیستا کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا بود که یک گل زد و یک گل هم ساخت تا با درخشش خود تیمش را به سمت پیروزی هدایت کند.
در ترکیب تیم ژاپنی علاوه بر اینیستا چهره های شاخص دیگری هم حاضر هستند. توماس فرمالن ستاره سابق آرسنال، دایگو نیشی، کیوگو فوروهاشی، نوریاکی فوجیموتو و... دیگر بازیکنان نام آشنای تیم ژاپنی محسوب می‌شوند. روی نیمکت هم داگلاس حضور داشت که با حضور در زمین توانست یک گل هم بزند.
اما آنطرف مهم ترین چهره خود را روی نیمکت می‌بیند؛ فابیو کاناواروی ایتالیایی که در الکلاسیکو رودرروی اینیستا قرار گرفت و در تیم ملی هم سابقه تقابل با ستاره اسپانیایی را داشت، امروز تیمش را برای این بازی آماده کرده بود و امید داشت تا اولین سه امتیاز این فصل لیگ قهرمانان را در این بازی حساس به دست بیاورد.
نکته مهم بازی گوانژو اورگراند و ویتسل کوبه این بود که باتوجه به انصراف جوهور دارالعظیم این گروه سه تیمی شده و نتایج تیم ها نیز برابر تیم مالزیایی پاک شده است.
دیدار دو تیم در ورزشگاه جنوب شهر دوحه برگزار شد؛ همان استادیومی که قرار است فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و قهرمان شرق آسیا در آن به انجام برسد.
بازی با حملات گوانژو اورگراند آغاز شد اما در ادامه به تعادل رسید. در دقیقه ۴۴ و زمانی که تصور میشد نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه خواهد یافت اما حرکت زیبای اینیستا از سمت راست و پاس کات بک او به کیوگو فوروهاشی سبب شد تا این بازیکن ۲۵ ساله گل نخست را به ثمر برساند.
در آغاز نیمه دوم یک اشتباه عجیب سبب شد تا هیروهاشی این بار به اشتباه دروازه خودی را باز کند. در دقیقه ۶۹ داگلاس برای ویتسل کوبه وارد زمین شد و پنج دقیقه بعد گل دوم این تیم ژاپنی را به ثمر رساند.
اما این پایان کار نبود. در دقیقه ۸۴ آندرس اینیستا که علاوه بر یک پاس گل، دو موقعیت نیز خلق کرده و با ۸۴.۴٪ پاس صحیح، بهترین بازیکن میدان بود، در محوطه جریمه توپ را گرفت. ضربه اول او به مدافعان گوانژو خورد اما در ادامه او به زیبایی توپ را به کنج دروازه دیانزو لیو فرستاد.
بازی ۱۰ دقیقه پس از این گل به پایان رسید و تیم ویتسل کوبه با نمایش درخشان اینیستا توانست جواز صعود به مرحله بعدی را خیلی زود کسب کند. حالا آن ها با یک نتیجه مساوی در دور برگشت، صدرنشینی را هم قطعی خواهند کرد. سوون سامسونگ دیگر تیم این گروه است.این پیروزی برای پرسپولیس هم شاید اهمیت ویژه ای داشته باشد. آن ها سال ۲۰۱۸ برای صعود به فینال از سد السد با ژاوی گذشتند و حالا برای تکمیل عملیات فصل گذشته، شاید عملیات شکست ویتسل کوبه با دیگر کاپیتان سابق بارسلونا را پیش روی خود ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید