169232

افزایش ۵/ ۴ درصدی تولید فولاد خام ایران

دنیای معدن - براساس آمار انجمن جهانی فولاد تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۱۹ با ۵/ ۴ درصد افزایش به ۶/ ۲۵ میلیون تن ارتقا یافت.

به گزارش دنیای معدن، آمار انجمن جهانی فولاد نشان داد که تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته و به بیش از هزار و ۸۶۸ میلیون تن رسیده است. در ایران تولید فولاد خام با ۵/ ۴ درصد افزایش به ۶/ ۲۵ میلیون تن ارتقا یافت. همچنین تولید جهانی محصولات فولادی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته ۴/ ۳ درصد افزایش یافت و به هزار و ۷۶۷ میلیون تن رسید که در ایران تولید محصولات فولادی با ۶/ ۵ درصد کاهش به ۵/ ۱۸ میلیون تن رسید.

در طرح‌های در دست اجرای تولید فولاد خام، استان‌های کرمان، خوزستان، یزد، فارس و گیلان به ترتیب با ۱۴، ۱۳، ۱۰، ۸ و ۶ درصد، در مجموع با ۵۱ درصد ظرفیت اسمی مورد انتظار کشور را به خود اختصاص داده‌اند. در طرح‌های در دست اجرای تولید محصولات فولادی نیز استان‌های خوزستان، کرمان، قزوین، زنجان، آذربایجان‌شرقی و یزد به ترتیب با ۱۸، ۹، ۷، ۶، ۴، ۴/ ۵ و ۱/ ۵ درصد، مجموعا با ۵۲ درصد ظرفیت اسمی مورد انتظار کل کشور را به خود اختصاص دادند. ۵۴ درصد از ظرفیت اسمی واحدهای فعال صنعت فولاد خام به استان‌های خوزستان، یزد، هرمزگان و اصفهان به ترتیب با ۱۶، ۱۵، ۱۲ و ۱۱ درصد تعلق دارد. همچنین ۶۶ درصد ظرفیت اسمی واحدهای فعال صنعت محصولات فولادی به استان‌های اصفهان، قزوین، یزد، خوزستان، مرکزی و آذربایجان شرقی به ترتیب با ۲۰، ۱۲، ۹، ۹، ۸ و ۸ درصد تعلق دارد. در سال گذشته ۸/ ۲۶ میلیون تن فولاد خام و ۶/ ۲۰ میلیون تن محصولات فولادی تولید شده است.

بر اساس اعلام وب‌سایت TRADE MAP در سال ۲۰۱۹ رتبه ایران در واردات جهانی فولاد خام در میان ۱۹۶ کشور برابر ۱۵۹ و در صادرات در میان ۱۲۶ کشور برابر ۱۹ بوده است. همچنین رتبه ایران از واردات جهانی محصولات فولادی در میان ۲۲۶ کشور برابر ۸۵ و در صادرات در میان ۱۹۵ کشور برابر ۵۳ بوده است. از سوی دیگر براساس اعلام وب‌سایت TRADE MAP میزان واردات فولاد خام و محصولات فولادی به ایران در سال ۲۰۱۹ به ترتیب برابر ۴۲ و ۳۰۲ میلیون دلار و صادرات آن در همین سال به ترتیب برابر ۳۱۲ و ۲۵۲ میلیون دلار ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید