168933

محمد ایرانمنش، مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تاکید کرد؛

گل‌گهر ۲۰۳۰ آینه تمام‌قد جهانی شدن

دنیای معدن - تحقق مفهوم توسعه پایدار در بخش معدن و صنایع معدنی، به‌خصوص در زمینه استخراج و فرآوری سنگ‌آهن، مستلزم عزمی جدی برای دستیابی به تکنولوژی به‌روز و پیشرفته به‌منظور افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی انرژی، کارآمدی نیروی انسانی و نهایتا همسان‌سازی با محیط‌زیست است.

به گزارش دنیای معدن، تجربه‎ معدنکاری شرکت طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که به رغم محدودیت‌های ناخواسته دولت‌های خارجی، پیشرفت‌های شگرفی در توسعه پهنه‌ها و تولید مواد اولیه صنعت فولاد و نیز محصولات متنوع معدنی در منطقه گل‌گهر ایجاد شده است، به‌طوری‌که این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده مواد اولیه صنعت فولاد در کشور شناخته می‌شود.

بر اساس چشم‌انداز «گل‌گهر ۲۰۳۰» و در راستای گسترش تنوع‌بخشی به محصولات و دارایی‌ها، سه سیاست عمده شامل تنوع‌بخشی جغرافیایی، تنوع‌بخشی به محصول و حضور در بازارهای جهانی، به‌عنوان‌ سیاست‌های شاخص در این زمینه، به‌کار برده می‎شوند.

شرکت گل‌گهر، با داشتن نزدیک به ۴۰ میلیون تن باطله معدنی، ظرفیت مناسبی برای بازفرآوری آن‌ها به منظور افزایش میزان تولید بر اساس چشم‌انداز «گل‌گهر ۲۰۳۰» دارد. علاوه بر این، بازیابی پساب خط تولید کنسانتره شرکت، به‌عنوان‌ منبعی عظیم برای استفاده مجدد آب ذخیره‌شده آن در خط تولید کنسانتره، یکی دیگر از دارایی‌های مجموعه در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی محسوب می‌شود.

سنجش عملکرد، خلاقیت، دانش و تولید در هر شرکت معدنی‌ای که استخراج و فرآوری سنگ‌آهن را بر عهده داشته باشد بر پایه و ستون سرمایه‌های انسانی استوار است. تسخیر معادن و فرآوری مواد معدنی توسط هوش مصنوعی در دهه‌ آینده به معنای حذف فکری و فیزیکی سرمایه‌های انسانی نیست، بلکه این تغییر موجب افزایش میزان تخصص در زمینه‌ جذب نیروهای انسانی در مراحل مختلف معدن‌کاری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید