168290

صندوق ثروت ملی روسیه اجازه سرمایه گذاری در طلا را دریافت می کند

دنیای معدن - وزیر دارایی روسیه اعلام کرد با سرمایه گذاری در فلزات گرانبها از جمله طلا می توان سرمایه های صندوق ثروت ملی را متنوع کرد، ایمن نگه داشت و سوددهی آن را بهبود بخشید.

به گزارش دنیای معدن به نقل از راشاتودی، وزیر دارایی روسیه پیشنهاد متنوع کردن سرمایه های صندوق ثروت ملی این کشور را ارائه داده تا بتوان بخشی از آن را به صورت فلزات گرانبها از جمله طلا ذخیره کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

هدف از این طرح که پیش نویس آن در روز جمعه در وبسایت دولتی روسیه منتشر شد، اصلاح قوانین بودجه روسیه جهت توسعه لیست سرمایه های مالی است که صندوق ثروت ملی این کشور اجازه سرمایه گذاری در آنها را دارد.

طبق یادداشتی که به همراه این طرح ارائه شده، فلزات گرانبها از جمله طلا همواره سرمایه هایی ایمن و حمایتی بوده اند. طلا حدود یک چهارم ذخایر بانک مرکزی روسیه را تشکیل می دهد و با این طرح می توان سرمایه های صندوق ثروت ملی را متنوع کرد، ایمن نگه داشت و سوددهی آن را بهبود بخشید.

ذخایر طلا و ارز روسیه 3 میلیارد دلار طی یک هفته افزایش یافتوضعیت بازار کار روسیه تا پایان سال 2020 بهبود می یابد

آنتون سلیوانف، وزیر دارایی روسیه سال گذشته در حمایت از این طرح گفت سرمایه گذاری در فلزات نسبت به سرمایه های بازار مالی در دراز مدت ثبات بیشتری دارد.

صندوق ثروت ملی بخشی از سرمایه های بودجه فدرال روسیه است که برای حمایت از سیستم بازنشستگی ملی این کشور تاسیس شده است. از سرمایه های این صندوق می توان برای تأمین کسری بودجه در مواقع بحران استفاده کرد. سرمایه های این صندوق از اول نوامبر تا بیش از 167 میلیارد دلار یا حدود 12 درصد تولید ناخالص داخلی روسیه برآورد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید