165685

افزایش شیوع کرونا در ابرکوه نگران کننده است

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان گفت: حال و روز این دیار، نگران کننده است.

دکتر عبدالحسین اکرمی عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش بی‌سابقه موارد جدید این بیماری در روزهای گذشته نشان از جهش زیاد این ویروس است.
وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت ظرفیت تخت‌های بیمارستان و همچنین خستگی و مبتلا شدن تعداد زیادی از کادر بهداشتی و درمانی، شهروندان بیش از گذشته به رعایت پروتکل و نکات بهداشتی کمک کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه با تاکید بر ضرورت تلاش و کمک آحاد مردم برای قطع زنجیره انتقال شیوع بیماری کووید - ۱۹ ، اضافه کرد: تعطیلی مهمانی‌ها ، دورهمی‌ها، مراسم عقد و عروسی و تجمعات سرلوحه زندگی احاد مردم باشد .
اکرمی ، خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، ماسک زدن، شستن مرتب دست‌ها، رعایت‌کردن فاصله‌گذاری اجتماعی، مسافرت نرفتن، اجتناب از حضور در اماکن شلوغ و تجمعات از ضروریات است که شهروندان برای سلامت خود و خانواده باید آنها را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه مردم باید از یکدیگر برای رعایت پروتکل بهداشتی مطالبه‌گری کنند ، ادامه داد : تست ۳۳۳ نفر از افراد از اسفندماه سال گذشته تا شهریورماه امسال مثبت بوده و این در حالیست تست ۵۱۵ نفر از اول مهرماه تاکنون مثبت بوده است.
وی با بیان اینکه استفاده از ماسک باید از خروج از منزل تا برگشت توسط همه مردم رعایت شود ، اضافه کرد: مدیران دستگاه های دولتی وشرکت ها ، فقط به افرادی خدمات ارایه می کنند که ماسک بر صورت داشته باشند.
رییس بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ابرکوه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۴۲ بیمار کرونایی در بیمارستان این شهرستان بستری هستند.
دکتر علی اکبر عسکر نژاد افزود: طی ۲ هفته اخیر ۶۹ بیمار کرونایی به تعداد بیماران بیمارستان ابرکوه افزوده شده است.
وی ادامه داد: به علت افزایش چشمگیر بیماران کویوید - ۱۹ بخش ای سی یو جنرال بیمارستان به بخش ای سی یو کرونا تبدیل شد که در آینده نزدیک به پنج تخت آن سه تخت دیگر نیز افزوده می شود.
رییس بیمارستان ابرکوه یادآورشد : هم اکنون به علت مراجعه زیاد بیماران علاوه بر ۲ لاین بخش عفونی قسمتی از بخش داخلی بیمارستان نیز به این بیماران اختصاص یافته است.
عسکر نژاد اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده هم اکنون سه متخصص داخلی و یک متخصص عفونی وظیفه خدمت رسانی به بیماران کرونایی را بر عهده دارند.
در بازدید دکتر محمد حسین زارع مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از بیمارستان ابرکوه مقرر شد تجهیزات بخش ای سی یوی بیمارستان ، جذب و اضافه شدن چهار نیروی پرستار و بهیار جدید به کادر درمان ، خرید دستگاه اکسیژن ساز جدید با ظرفیت بالاتر از منابع خیری و خرید ۵٠ عدد کپسول اکسیژن جدید توسط کارخانه فولاد ابرکوه برای بیمارستان ابرکوه تامین شود.
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
بیش از ۸۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی یزد بستری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید