165206

اتفاق عجیب در اردوی پرسپولیس ؛ فینالیست آسیا نصف شد!

یحیی گل‌محمدی امیدوار بود در فصل بیستم تیم قدرتمند و پرمهره‌ای را در اختیار داشته باشد اما حالا به فاصله دو هفته مانده تا شروع بازی‌ها سرخپوشان به اندازه یک تیم، بازیکن از دست داده‌اند، بازیکنانی که برخی از آنها می‌توانستند بر نتایج این تیم تأثیرگذار باشند.

با وجود آنکه پرسپولیس موفق شد قهرمان لیگ برتر و همچنین فینالیست لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ شود اما این باشگاه با شرایط خاصی مواجه شده که امکان دارد در ادامه مسیر، سرخپوشان را به دردسر بیندازد. یحیی گل‌محمدی امیدوار بود در فصل بیستم تیم قدرتمند و پرمهره‌ای را در اختیار داشته باشد اما حالا به فاصله دو هفته مانده تا شروع بازی‌ها سرخپوشان به اندازه یک تیم، بازیکن از دست داده‌اند، بازیکنانی که برخی از آنها می‌توانستند بر نتایج این تیم تأثیرگذار باشند. حالا پیدا کردن بازیکنان جانشین به یک نگرانی برای پرسپولیسی‌ها تبدیل شده چون پر کردن جای خالی برخی از این ستاره‌ها کار بسیار دشواری است. در این گزارش، نگاهی به لیست پروپیمان بازیکنانی می‌اندازیم که پرسپولیس را ترک کردند.
استوکس؛ پرونده‌ای روی همه پرونده‌ها
قبل از پایان فصل نوزدهم، آنتونی استوکس از پرسپولیس جدا شد، مهاجمی که از اول همه می‌دانستند قرار نیست گرهی از کار سرخپوشان باز کند! او بعد از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در امارات ماند و به بهانه شیوع کرونا دیگر به ایران نیامد تا یک پرونده دیگر روی پرونده‌های انضباطی پرسپولیس در فیفا افزوده شود. هم استوکس شکایت کرده و هم باشگاه پرسپولیس تا تکلیف این قطع همکاری عجیب مشخص شود.
بیرو؛ از صدر تا سکو
نفر بعدی علیرضا بیرانوند بود که تصمیم گرفت به لیگ بلژیک برود. با اینکه او در بلژیک همچنان نیمکت‌نشین یا سکونشین است و در اکثر بازی‌ها حتی از لیست هجده نفره هم خط می‌خورد اما در تهران، گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی بود. او حتی این شانس را داشت که به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شود ولی خودش خواست که از پرسپولیس به باشگاه آنتورپ بلژیک برود و روزهای پیشرفت در فوتبال اروپا را استارت بزند. بیرو با جدایی خود، چیزی حدود ۷۰۰ هزار یورو به پرسپولیس اضافه کرد.
نادری؛ رفتنی، می‌رود!
محمد نادری فوتبالیستی بود که قبل از حضور یحیی گل‌محمدی، در تیم‌های تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون نشان داد یک مدافع باهوش و تکنیکی است اما در زمان حضور یحیی به بازیکنی نیمکت‌نشین و معمولاً مصدوم تبدیل شد. او تصمیم گرفت پرسپولیس را به قصد حضور در استقلال ترک کند. حضور نادری در جمع آبی‌پوشان نه تنها سمت چپ دفاع سرخپوشان را با مشکل مواجه کرد، بلکه ضربه محکمی به پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات زد زیرا باشگاه استقلال بار دیگر توانست از اردوی سرخ‌ها یک بازیکن دیگر جذب کند.
شجاع؛ درد بزرگ سرخ‌ها
شجاع خلیل‌زاده بدون تردید مهمترین بازیکنی بود که از پرسپولیس رفت. مدافع قدرتمند و با تعصب پرسپولیس که دو ماه قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرد قصد دارد به افتخار شش تایی‌ها برای شش سال دیگر قراردادش را با باشگاه پرسپولیس تمدید کند، بعد از آنکه پرسپولیس از سفر قطر بازگشت، قراردادش را با سرخپوشان فسخ کرد و بعد از اردوی تیم ملی، از پرسپولیس جدا شد تا به باشگاه الریان قطر برود. شجاع بدون تردید بازیکنی است که به این سادگی نمی‌توان جانشینی برایش تعیین کرد و ناکامی بزرگی برای باشگاه سرخپوش ساخت.
علیپور؛ مهاجم بدون جانشین
علی علیپور مهاجم مؤثر پرسپولیس و یکی از بهترین گلزنان این سال‌های فوتبال ایران به بهانه حضور در باشگاه ماریتیمو راهی پرتغال شد. علیپور برای اولین بار لژیونر می‌شود و هر چند گفته می‌شود مبلغ قراردادش چندان زیاد نیست ولی امیدواری‌های فراوانی دارد تا بتواند روند پیشرفت خود را از همین باشگاه پرتغالی در اروپا آغاز کند. علی از پرسپولیس رفت اما با حضور عیسی آل‌کثیر در لیگ قهرمانان آسیا، جای خالی او چندان احساس نشد. البته باید دید در ادامه فصل و در شرایطی که آل‌کثیر محروم شده و پرسپولیس مهاجم دیگری غیر از وحید امیری، مهدی عبدی و آرمان رمضانی ندارد چطور جای خالی این بازیکن توسط گل‌محمدی پر می‌شود.
انصاری؛ در لیست مازاد
محمد انصاری دیگر بازیکنی بود که مجبور به ترک پرسپولیس شد. این بازیکن علاقه زیادی داشت که در باشگاه بماند و حتی برای یک فصل دیگر هم قرارداد داشت ولی یحیی گل‌محمدی به بهانه مصدومیت، روی نام انصاری خط قرمز کشید و از مدیران باشگاه خواست هر چه زودتر زمینه جدایی این بازیکن از پرسپولیس را مهیا کنند. شماره ۱۵ سرخ‌ها، یک مدافع چپ و متخصص بازی در قلب دفاع بود اما به خواست کادر فنی از لیست کنار گذاشته شد. او می‌توانست در کنار سعید آقایی زوج سمت چپ را بسازد یا یکی از جانشینان شجاع خلیل‌زاده در قلب دفاع باشد ولی یحیی تصمیمش را گرفته است. البته نزدیکان پرسپولیس می‌گویند این احتمال وجود دارد با توجه به جدایی شجاع و نادری در یک روز، انصاری شانسی برای بازگشت پیدا کند اما فعلاً او از لیست دور است و اگر هم در لیست قرار بگیرد حداقل تا نیم‌فصل دوم نمی‌تواند برای سرخپوشان به خاطر مصدومیت بازی کند.
ترابی؛ ستاره‌ای که زود رفت
مهدی ترابی ستاره درخشان پرسپولیس در لیگ نوزدهم بود که بارها سرخپوشان را با گل‌ها و پاس گل‌های خود نجات داد، در سخت‌ترین شرایط ممکن دست گابریل کالدرون را گرفت و پرسپولیس را به صدر جدول برد. ترابی در دوران حضور یحیی گل‌محمدی نیز یکی از مهره‌های تکنیکی و تأثیرگذار تیم به شمار می‌رفت اما زودتر از آنچه تصور می‌شد و قبل از واکنش باشگاه نسبت به قراردادش توانست فسخ یک طرفه از سازمان لیگ بگیرد و لژیونر شود. ترابی امیدوار است در تیم جدید خود العربی نیز موفقیت‌هایش در پرسپولیس را ادامه دهد و به یکی از لژیونرهای پولساز و خوش‌آتیه تبدیل شود. این بازیکن در سال‌هایی که پیراهن سایپا را به تن داشت از باشگاه‌های خوبی به خصوص آژاکس هلند پیشنهاد دریافت کرد اما در این فصل با اولین پیشنهاد از لیگ قطر، پرسپولیس را ترک کرده و دست کادر فنی را خالی گذاشت.
اوساگونا؛ گران و بی‌اثر
کریستین اوساگونا مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس بود که تقریباً هیچ تأثیری بر بازی‌های این تیم نداشت. او یکی از خریدهای ناموفق محمدحسن انصاری‌فرد هنگام مدیریت در باشگاه پرسپولیس بود که جایگاه محکمی روی نیمکت تیم برای خود ساخته بود اما نمی‌توانست در ترکیب اصلی تیم گل‌محمدی جایی برای خود باز کند. اوساگونا پس از آنکه یک پنالتی حساس در دربی جام‌ حذفی مقابل استقلال از دست داد و باعث و بانی حذف سرخپوشان در نیمه ‌نهایی شد، از پرسپولیس کنار رفت تا جای خود را به بازیکنان جدید بدهد. با این حال اوساگونا هم یکی از فوتبالیست‌هایی بود که پرسپولیس برای جذب او رقم زیادی هزینه کرد و برای فصل بیستم هم قرارداد داشت که با خواسته کادر فنی از تیم کنار گذاشته شد.
ربیع‌خواه؛ خداحافظی با پسر خوب
این اتفاق برای محسن ربیع‌خواه هم رخ داد. مدافع و هافبک دونده پرسپولیس که توقع داشت در فصل آینده نیز با توجه به قراردادش در جمع سرخپوشان بماند، رفتنی شد. یحیی نسبت به حضور این بازیکن هم اعلام عدم نیاز کرد و محسن را به باشگاه سپرد تا بازیکن خوش‌اخلاق سرخپوشان جایی در لیست فصل آینده این تیم نداشته باشد. احتمالاً ربیع‌خواه به ذوب‌آهن اصفهان می‌پیوندد و فصل آینده در تیمی غیر از پرسپولیس توپ می‌زند.
مراقب بشار باشید
بشار رسن با اینکه به تمرینات پرسپولیس برگشته اما این‌طور به نظر می‌رسد که خیلی زود این تیم را ترک می‌کند و به باشگاهی در لیگ ستارگان قطر اضافه می‌شود. او با پرسپولیسی‌ها عقد قرارداد کرده و تا پایان لیگ بعدی هم باید در جمع سرخپوشان بماند اما یک پیشنهاد فوق‌العاده از لیگ قطر و باشگاه القطر به دستش رسید که بشار را هوایی کرده و تلاش زیادی داشت تا در همین هفته‌ها از پرسپولیس جدا شده و به لیگ ستارگان بپیوندد ولی مدیران باشگاه جلوی این اتفاق را گرفتند و به او ابلاغ شد باید طبق قرارداد به تمرینات بازگردد. با این حال پیش‌بینی می‌شود بشار بازیکنی با روحیه قبل نباشد هر چند گل‌محمدی مدعی است این بازیکن تحت هر شرایطی در ترکیب پرسپولیس بهترین بازی‌های خود را به نمایش می‌گذارد. مدیران باشگاه معتقدند بعد از پایان نیم‌فصل و طی کردن فینال لیگ قهرمانان آسیا، این بازیکن عراقی از جمع سرخپوشان جدا خواهد شد.
رادوشویچ؛ خسته از وعده‌ها
بوژیدار رادوشویچ هم به تازگی به باشگاه نامه‌ای ارسال کرده و خواستار تسویه حساب شده وگرنه بعد از ۱۵ روز به فیفا شکایت می‌کند تا حق و حقوق خودش را به دست بیاورد. او را بابت وعده‌های پوچ عصبی کرده‌اند وگرنه رادو بازیکنی بی‌حاشیه و در خدمت تیم بود. با اینکه سال‌ها روی نیمکت نشست، باز هم دوست داشت در پرسپولیس بماند اما حالا خسته از همه این وعده‌هاست.
مشکلات فینال آسیا
پرسپولیس بازیکنان سرشناسی را از دست داد و حداقل چهار بازیکن جوان این تیم به خصوص دو دروازه‌بان، یک مدافع و یک مهاجم هم احتمالاً از این تیم جدا می‌شوند اما دل هواداران به جذب بازیکنان جدید خوش است. هفت بازیکنی که به تیم اضافه شده‌اند، می‌توانند باری را از روی دوش پرسپولیس بردارند. با این حال، مهم‌ترین مشکل سرخپوشان، حضور در فینال آسیا در عصر روز ۲۹ آذرماه است. در حال حاضر، پرسپولیس برای آن بازی، از ترکیب تیمی که در نیمه ‌نهایی بازی کرده بود، شجاع خلیل‌زاده را به علت جدایی از تیم و همچنین احسان پهلوان و وحید امیری و عیسی آل‌کثیر را به علت محرومیت در لیست خود به همراه ندارد و شاید این لیست با اصرار بر جدایی بشار، به پنج نفر برسد!

دیدگاهتان را بنویسید