165137

رشد ۵۷ درصدی درآمد فولاد هرمزگان از محل فروش

دنیای معدن - مدیرعامل فولاد هرمزگان از رشد ۵۷ درصدی درآمد شرکت از محل فروش صادراتی و داخلی در نیمه نخست سال ۹۹ در مقایسه با شش ماهه سال گذشته خبر داد. فرزاد ارزانی با اعلام این مطلب گفت:

به گزارش دنیای معدن، هدف ما جهش تولید و دستیابی به رکورد تولید سالانه با تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام است که برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست. وی با اشاره به نقش فولاد هرمزگان در زمینه اشتغال‌زایی در استان هرمزگان افزود: هم اکنون یک هزار و ۵۳۲ نفر به‌طور مستقیم و دو هزار و ۱۰۰ نفر نیز به‌عنوان نیروی پیمانکار در فولاد هرمزگان مشغول به کارهستند. مدیرعامل فولاد هرمزگان از کاهش چشمگیر روند ضریب تکرار و ضریب شدت حوادث شرکت در نیمه اول سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس ضریب تکرار حوادث کل شرکت از ۹۷/ ۰ به ۴۰/ ۰ کاهش یافته که بسیار حائز اهمیت است. در این رابطه می‌توان به کسب گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ مربوط به استانداردهای ایمنی و گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ مربوط به استانداردهای مدیریتی محیط زیست اشاره کرد.

ارزانی در مورد عملکرد تولید این شرکت خاطرنشان کرد: با شروع شیوع ویروس کرونا در چند ماهه گذشته تاکنون، میزان تولیدات شرکت با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ادامه داشته و به هیچ وجه شاهد کاهش تولید در شرکت نبوده‌ایم. وی با اشاره به تحقق رکورد تولید ماهانه تختال با تولید ۱۳۷ هزار و ۳۹۱ تن در شهریورماه، از تولید ۶۸۷ هزار تن تختال در ۶ ماهه اول سال ۹۹ به‌رغم کاهش تامین برق به دلیل کمبود آن، خبر داد. مدیر عامل فولاد هرمزگان از رشد تولید ۲۷ هزار تنی آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان در مدت ۶ ماهه سال ۹۹ با تولید ۸۴۶ هزار تن آهن اسفنجی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش تولید داشته است. وی در زمینه ارتقای کیفیت محصولات شرکت، درصد تولید ذوب‌های مطابق با سفارش در سال ۱۳۹۹ را ۵۴/ ۹۹ و تولید تختال‌های سالم را ۶۲/ ۹۸ درصد عنوان کرد و میانگین بسیار خوب درصد تولید تختال‌های غیر منطبق با سفارش را ۳۸/ ۱ درصد اعلام کرد. وی تامین مواد اولیه شامل گندله و آهن اسفنجی را یکی از چالش‌های شرکت‌های فولادی برشمرد که البته فولاد هرمزگان با برنامه‌ریزی صحیح و عملکرد به موقع موجودی خود را طبق برنامه از پیش تعیین شده، حفظ کرده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های آمریکا برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین سفارش‌ها در واحد خرید و کلیه بخش‌های قطعات یدکی، مواد اولیه و مواد مصرفی به موقع انجام شده و در این راستا، شرکت، اقدامات لازم را به عمل آورده است. وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام شرکت، تصریح کرد: با حمایت‌های فولاد مبارکه مقرر شد که ظرفیت فولاد هرمزگان در زیر سقف موجود از ۵/ ۱ میلیون به ۲ میلیون تن افزایش یابد که عملیات افزایش ظرفیت، از ۵/ ۱ به ۲ میلیون تن آن در حال انجام است. ضمن اینکه احداث یک خط ‌نورد ورق عریض (پلیت میل) و همچنین احداث یک واحد احیای مستقیم به ظرفیت ۹۰۰ هزار تن نیز در دستور کار شرکت قرارگرفته است. ارزانی خاطرنشان کرد: با به بار نشستن خط ‌نورد ورق عریض در فولاد هرمزگان که ظرفیت آن ۲/ ۱ میلیون تن در سال است، ورق‌های خاص و API تولید خواهد شد و به تبع آن، تنوع محصولات این شرکت، افزایش خواهد یافت. به گفته وی، افزایش ظرفیت از ۵/ ۱ به ۲ میلیون تن در زیر سقف با انجام اصلاحاتی در واحد فولادسازی و ریخته‌گری و برخی زیرساخت‌های شرکت عملیاتی خواهد شد. در همین خصوص پروژه‌های متعددی در دست اقدام است و برخی از آنها نیز در آینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد. مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: احداث واحد تولید ورق عریض، زمینه دستیابی به ارزش‌افزوده قابل‌توجهی برای کلیه ذی‌نفعان در کشور ایجاد خواهد کرد و تختال فولاد هرمزگان در بخش دیگری از کارخانه به ورق عریض تبدیل خواهد شد.

به گفته وی، بر اساس مطالعات صورت گرفته از تقاضای بازار، احداث خط پلیت میل مبتنی بر طراحی و تولید محصول متمایز به لحاظ ابعاد و کیفیت‌های خاص، به‌عنوان بهترین استراتژی توسعه سبد محصول گروه فولاد مبارکه در بازار در نظر گرفته شده که موجب حضور پایدار شرکت در بازارهای داخلی و صادراتی می‌شود و افزایش قدرت رقابت و افزایش سهم بازار را به دنبال خواهد داشت. ارزانی افزود: از طرفی با توجه به توسعه ظرفیت صنایع کشتی‌سازی، صنایع نفت و گاز، لوله‌سازی، صنایع پتروشیمی، پروژه عمرانی، ماشین‌آلات و... در سال‌های آتی نیاز این صنایع به ورق‌های عریض در کشور بیش از پیش با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد و سهم شرکت فولاد هرمزگان در تامین نیاز بازار تعیین‌کننده خواهد بود. مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: این شرکت به‌عنوان سازمانی مطرح در صنعت فولاد کشور، همواره سعی کرده با به کارگیری رویکرد بهبود مستمر و استراتژی‌های توسعه سهم بازار، در راستای جلب نظر مشتریان بکوشد و اهداف خود را در زمینه برنامه‌های تولید و فروش با دقت بالایی تدوین کند. وی در مورد شرایط سختی که تحریم صنعت فولاد را نشانه گرفته خاطرنشان کرد: بدیهی است این تحریم‌ها هم حوزه تامین و هم حوزه فروش را نشانه گرفته است.

در حوزه تامین از همان ابتدا با تشکیل کارگروه بومی‌سازی در کنار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها سعی در تامین و بومی‌سازی اقلام در داخل کشور کرده و موفقیت‌های بسیاری نیز حاصل شد. به گفته ارزانی، در زمینه صادرات محصول اسلب به بازارهای جهانی، عملکرد صادرات شرکت طی شش ماهه ابتدای سال جاری مطلوب ارزیابی می‌شود به گونه‌ای که فولاد هرمزگان در راستای بهبود فاکتورهای قیمت، کیفیت و پایداری در تامین محصول، گام‌های زیادی برداشته است. سعی شده تا با اخذ گواهینامه‌ها و استانداردهای بین‌المللی، کیفیت خود را به سطح مطلوب جهانی ارتقا داده و از این طریق به‌عنوان یک برند، خود را در سطح جهانی مطرح کند که می‌توان به اخذ گواهینامه‌های ایزو ۱۰۰۰۴ و ۱۰۰۰۲ در مورد رضایت مشتریان و رسیدگی به شکایت مشتریان اشاره کرد. وی افزود: میزان فروش داخل در شش ماهه ابتدای سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل گواه این مطلب بوده و از رشد ۱۷ درصدی برخوردار بوده است و پیش‌بینی می‌شود همین روند برای ماه‌های آینده ادامه داشته باشد.

ارزانی تصریح کرد: شرکت فولاد هرمزگان، نقشه استراتژی فروش خود را معطوف به تامین پایدار محصول اسلب و پاسخگویی حداکثری به نیاز نوردکاران داخلی کرده و بستر مناسبی را برای افزایش ظرفیت تولید آنها و استفاده از تکمیل ظرفیت‌های خالی نورد‌کاران به‌وجود آورده است. وی افزود: تلاش شده تامین نیاز صنایع نوردکار به محصول اسلب کیفیت خاص برای تحویل به صنایع پایین دستی کشور مد نظر قرار گیرد که موجب صرفه‌جویی ارزی، خودکفایی و عدم وابستگی به محصولات خارجی و کاهش واردات و لزوم رونق تولید در صنایع کشور خواهد شد. ارزانی اعلام کرد: EPS شرکت فولاد هرمزگان به ازای هر سهم درنیمه نخست سال جاری ۸۴۷ ریال است.

دیدگاهتان را بنویسید