164441

سیدجلال حسینی: دیگر نمی‌خواهیم هواداران پرسپولیس حرص و جوش بخورند

سیدجلال حسینی، کاپیتان تیم پرسپولیس گفت: بشار یک بازیکن پرتلاش بود که در بدترین شرایط زندگی‌اش هم از کمک به پرسپولیس دست برنداشت. در روزهایی که مادرش را از دست داده بود، باز هم پیش ما ماند.

سیدجلال حسینی برای پرسپولیس یک «نعمت» محسوب می‌شود. یک فوتبالیست کامل و سرشناس که در داخل رختکن و درون زمین، نماد رهبری سرخ‌ها به شمار می‌رود. سیدجلال طی یکی، دو ماه گذشته فشار زیادی را تحمل کرد تا جایی که یحیی گل‌محمدی در مصاحبه‌های خود، بارها از او به عنوان یک «کاپیتان واقعی» و عصای دست کادر فنی نام برد. مسائلی که هواداران دوآتشه تیم هم نمی‌بینند ولی افراد داخل تیم، به خوبی آن را حس می‌کنند. دیروز اما حسینی مدام می‌گفت نه به شایعات کار دارم و نه وارد حواشی می‌شوم چون تیم‌مان به تازگی طعم آرامش را چشیده است. با او صحبتی شده است.
تمرینات شروع شده و به کمپ کاظمی برگشتید. وضعیت را چطور می‌بینید؟
بله خدا را شکر بعد از چند روز استراحت، تمرینات را آغاز کردیم و دوباره کنار هم هستیم. بچه‌ها بعد از یک اردوی سخت و 25 روزه در قطر که با اتفاقات زیادی هم همراه بود و کارهای بزرگی انجام دادیم، برگشتند به تمرینات و همه با تمام وجود کار می‌کنیم.
البته هنوز پرسپولیس کامل نشده.
بله، برخی بازیکنان که حق‌شان بود، به تیم ملی دعوت شدند و با اینکه به تازگی به تهران آمدند اما در حال استراحت هستند. آنها به زودی به جمع‌مان اضافه می‌شوند تا کنار هم یک شروع خوب داشته باشیم. این را نباید فراموش کنیم که واقعاً سال سختی در پیش داریم.
با این حساب انگار کارها روی روال افتاده و بالاخره بعد از مدتی، یک نفس راحت کشیدید!
بله واقعاً. بعد از یک موفقیت بزرگ، توانستیم به آرامش برسیم. کادر فنی، سرپرستی و مدیران باشگاه و بازیکنان، همگی کنار هم توانستیم به شرایط خوبی برسیم. این را هم بگویم که هواداران هم به خوبی همه چیز را کنترل کردند تا کنار هم، یک پرسپولیس قدرتمند و آرام را ببینیم.
یحیی گل‌محمدی بارها از شما و سایر بزرگ‌ترهای تیم تقدیر کرده است. بالاخره یک فاصله جغرافیایی بین شما و هواداران وجود داشت. خودتان در مورد آن شرایط صحبت می‌کنید؟
واقعاً وضعیت سختی را سپری کردیم. وقتی هر سه روز یک‌بار فوتبال بازی می‌کنید، کار دشوار می‌شود. نیاز به تمرکز بالا، بدن خوب و آماده و انرژی و انگیزه فوق‌العاده‌ای داشتیم. مربیان باید هر روز آنالیز و طراحی تمرین انجام می‌دادند. انصافاً کادر فنی کار بسیار سختی را پشت‌سر گذاشت چون آنالیز رقبا در آن شرایط دشوار، واقعاً پیچیده می‌شد. شما بیبنید ما با چه تیم‌هایی بازی کردیم. همه این حریفان، پرقدرت، پرستاره و حرفه‌ای بودند. ما زمان اندکی برای همه این کارها داشتیم. باید یک روز بازی می‌کردیم، یک روز ریکاوری و فقط یک جلسه تمرین. در این شرایط، طراحی تمرین، آنالیز و به خصوص ریکاوری برای کادر فنی و بازیکنان سخت شد. با این حال، چه بچه‌هایی که در تیم بودند و چه بازیکنانی که جدیداً به پرسپولیس اضافه شدند، در یک مسیر عالی حرکت کردند. همه ما همدل و متحد بودیم و با دعای خیر هواداران جلو رفتیم. موضوعی جالب برای همه ما، حمایت همه‌جانبه هواداران بود که همیشه وجود داشت. در فضای مجازی مورد حمایت قرار گرفتیم و توانستیم با این فاکتورها، یک اتفاق بزرگ را برای باشگاه پرسپولیس رقم بزنیم. تک‌تک اعضای تیم ایثار و فداکاری کردند تا بتوانیم به فینال آسیا برسیم‌؛ آن هم با این شرایطی که گفتم.
در این بین، مسائل دیگری هم در میان بود. مثلاً بازیکنان و اعضای تیم می‌گویند جدا از آن همه فداکاری در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، آنها قبول کردند از انتظارات خود پایین بیایند تا باشگاه فرصتی برای تسویه حساب با برانکو پیدا کند. در این مورد هم صحبت می‌کنید؟
ببینید، تسویه حساب‌ها و پرداخت بدهی‌ها، مسائلی است که هرچه زودتر باید انجام شود. با این حال، بازیکنان و کادر فنی همه جوره پشت و حامی باشگاه هستند. در یک کلام می‌گویم، همه می‌خواهیم مشکلات حل شود. شاید برخی دنبال برداشت دیگری از حرف‌های ما هستند اما صحبت ‌ما این است که وضعیت فعلی باید تغییر کند. ما که دور از هواداران نیستیم، آنها هم دور از ما نبوده و نیستند. همیشه کنار طرفداران‌مان می‌مانیم و در این سو، مشکلات باشگاه را هم درک می‌کنیم. ما بهتر می‌دانیم چقدر مشکل وجود دارد و البته باشگاه همواره مشکل مالی داشته اما خدا را شکر در این سال‌ها، به خاطر عملکرد خوبی که بازیکنان و کادر فنی داشتند، باشگاه توانست درآمدزایی خوبی به دست بیاورد. این انتظار ما و البته هواداران هم هست که با این درآمدها، مشکل باشگاه ریشه‌کن شود. هر ماه و هر سال، این وضعیت را می‌بینیم و حالا انتظار داریم شرایط بهتر شود. همه هدف‌ ما از این حرف‌ها همین است که باشگاه در مسیر خوب و حرفه‌ای قرار بگیرد و هواداران‌مان تا این حد حرص و جوش نخورند. از سوی دیگر، بازیکنان هم بدون فشار بتوانند کار خودشان را کنند.
در مورد شجاع خلیل‌زاده و شرایطی که برایش پیش آمده، چه نظری دارید؟
همه بچه‌ها در قطر بیشترین زحمت را کشیدند و طبیعی است که در چنین شرایطی، بهترین پیشنهادها سراغ‌شان بیاید. بازیکنان ما تلاش کردند بهترین اتفاقات را برای هواداران رقم بزنند و هر لطفی که در حق این بازیکنان شود، کم است. من امیدوارم این بازیکنان، تحسین شوند و باشگاه هم باید با بازیکنان صحبت کند و بهترین تصمیم را بگیرد. در مورد شجاع فقط این را می‌گویم که او برای پرسپولیس با تمام وجودش مایه می‌گذارد.
بشار چطور؟ وضعیت این بازیکن را چگونه می‌بینی؟
بشار یک بازیکن پرتلاش بود که در بدترین شرایط زندگی‌اش هم از کمک به پرسپولیس دست برنداشت. در روزهایی که مادرش را از دست داده بود، باز هم پیش ما ماند. همیشه نفر اولی بود که به تمرین می‌آمد و درست مثل شجاع خلیل‌زاده و شبیه تک‌تک بازیکنان، با تمام وجودش برای پرسپولیس بازی می‌کرد. باید قدر این بازیکنان را بدانیم.
به نظر شما، این تیمی که در تمرینات می‌بینید، آن تیمی هست که بتواند در فصل بیستم هم قهرمان شود؟
کار ما در لیگ بیستم با باقی سال‌ها کاملاً متفاوت است. یکی از مهم‌ترین بازی‌ها را در پیش داریم که فینال لیگ قهرمانان است. این بازی، تمرکز و انرژی زیادی از ما می‌گیرد. حتماً اهالی فوتبال متوجه منظور من می‌شوند؛ وقتی دیدار مهمی چون فینال آسیا را در پیش دارید، خیلی انرژی از بازیکن، باشگاه و هوادار می‌گیرد. باید تلاش کنیم و آماده باشیم. در کنار آن، سوپرجام، لیگ و جام‌ حذفی را داریم به خصوص لیگ که تورنمنت بسیار سختی برای ما خواهد بود. به همین علت می‌گویم شرایط حساسی است. با این حساب باید خیلی تلاش کنیم و کنار هم باشیم. مدام باید از یکدیگر حمایت کنیم. امسال، سالی است که انرژی زیادی از همه پرسپولیسی‌ها می‌گیرد و باید آماده هر اتفاقی باشیم. ان‌شاءا... که بتوانیم باز هم افتخارات قبلی را تکرار کنیم.
البته رفتار هواداران پرسپولیس هم در این مدت تغییر پیدا کرده.
بله در این سال‌ها، طرفداران ما خودشان بودند که همه این موفقیت‌ها و افتخارات را ساختند. الان هم کمک می‌کنند چون می‌دانند تمام اتفاقات پرسپولیس در اختیار خودشان است و اگر حمایت‌ها ادامه یابد، موفقیت‌ها هم بیشتر می‌شود.
یک عده‌ای در این هفته‌ها مسائلی را مطرح کردند؛ مثلاً می‌گفتند سیدجلال پشت داستان اعتصاب بوده و نمی‌گذاشت بازیکنان در محل تمرین حاضر شوند. این جوسازی‌ها علیه شما وجود داشت. در این مورد صحبت می‌کنید؟
من فقط همین را می‌گویم که همیشه یکسری شیطنت‌ها وجود دارد ولی ما به این مسائل فکر نمی‌کنیم چون کارهای بزرگی پیش‌رو داریم. اصلاً توجهی نشان نمی‌دهیم که چه کسی، چه حرفی را علیه تیم و باشگاه زده. می‌دانیم سال‌هاست چنین شیطنت‌هایی وجود دارد ولی ما با تمام توان برای پرسپولیس می‌جنگیم و کار خودمان را انجام می‌دهیم. تیم ما در شرایطی قرار گرفته که نباید به این شایعات و حواشی توجه کنیم. ما کار دیگری انجام می‌دهیم و شرایط حساسی که داریم را مدیریت خواهیم کرد.
در این شرایط انتظارتان از باشگاه چیست؟
همه بازیکنان، هواداران و کادر فنی پشت و حامی هم هستیم. باشگاه هم چنین شرایطی دارد. باز هم می‌گویم دوست داریم مشکلات حل شود. تا زمانی که این مشکلات باشد، فشار روی تیم و هوادار قرار دارد و ممکن است این فشارها به پرسپولیس لطمه بزند. بهتر است هرچه زودتر، مسئولان باشگاه بتوانند فشارها را از روی تیم بردارند و با حل مشکلات، به کسب موفقیت‌های آینده تیم ما کمک کنند. این تیم الان فینالیست آسیاست و می‌تواند به قهرمانی برسد پس نیاز به کمک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید