164150

سه کارخانه فرآوری طلا در سیستان و بلوچستان ساخته می شود

دنیای معدن -استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساخت سه کارخانه فرآوری طلا در بزمان، میرجاوه و تفتان این استان در دست اقدام است.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی اظهارداشت:در راستای بهره برداری از ظرفیت های موجود معادن طلا در این استان ساخت سه مرکز فرآوری طلا در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای این مراکز فرآوری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، افزود: هم اینک مجوز استخراج ۳.۵ میلیون تن طلا از معدن میرجاوه صادر شده است .

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مطالعات ایجاد مرکز فرآوری طلا بزمان هم در دست اقدام است که تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی بیان کرد: هم اینک پروژه اکتشافی معدن طلای بزمان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال درحال انجام است و روند کار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

موهبتی افزود: پروژه اکتشافی معدن طلای «سرجنگل» در محدوده میرجاوه هم ۹۵درصد رشد دارد که با ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرایی می شود.

وی با اشاره به سایر پروژه های اکتشافی طلا، بیان کرد: پروژه های اکتشافی معدن طلای خارستان (بیدستر)تفتان با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال ۹۵ پیشرفت فیزیکی دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مراحل اکتشاف معدن مس و طلای شهرستان نیمروز با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و معدن سفیدآبه در نیمروز نیز با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریالی ۶۵ درصد رشد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید