163326

قیمت هر پاکت سیمان ۲هزار تومان افزایش یافت

دنیای معدن -برخی مخاطبان با ثبت سوژه ای با عنوان «از خام فروشی مواد اولیه سیمان جلوگیری کنید» اعلام کردند که خام فروشی «کلینکر» ماده اولیه سیمان به خارج از کشور موجب کاهش تولید در نتیجه کاهش عرضه و در نهایت افزایش قیمت برای مصرف کننده می شود. به همین دلیل باید از این اقدام جلوگیری شود تا قیمت سیمان در کشور بالا نرود.

به گزارش دنیای معدن، در این مورد امروز علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه مشترک با وزیر صنعت اظهار داشت: در جلسه امروز نرخ سیمان به گونه ای تنظیم شد که مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از این موضوع آسیب نبینند.

وی ادامه داد: قیمت هر تن سیمان به صورت فله ۲۹۰ هزار تومان تعیین شده که البته هم در قیمت پاکتی و هم در قیمت فله ای ارزش افزوده نیز دیده شده است.

نیکزاد همچنین با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای به ثبات رسیدن بازار فولاد گفت: بر اساس جلسات مشترک خوبی که با بخش خصوصی برگزار و تصمیماتی که اتخاذ شده است، امیدواریم قیمت فولاد طی دو هفته آینده کاهش مناسبی را تجربه کند.

وی در مورد تامین نیاز ناوگان درون شهری و برون شهری کشور به اتوبوس نیز گفت: ظرفیت تولید حدود ۵ هزار اتوبوس در زیرمجموعه های مربوط به وزارت صمت برای اتوبوس های درون شهری وجود دارد، همچنین توان تولید ۳ هزار اتوبوس نیز برای قسمت برون شهری موجود است.

نایب رئیس مجلس گفت: مقرر شده هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۹۹ به شهرداری های مختلف کشور تحویل داده شود که ۵۰۰ دستگاه آن مربوط به تهران و مابقی مربوط به سایر شهر ها است.

نیکزاد افزود: همچنین ۵ هزار دستگاه اتوبوس در شهرداری ها به دلیل فرسودگی بلااستفاده مانده اند که مقرر شد عملیات نوسازی این اتوبوس ها هم با قیمتی بسیار پایین تر از انواع جدید آن توسط ایران خودرو به انجام برسد.

بر اساس این گزارش، نیکزاد حدود سه ماه پیش از بالا بودن قیمت سیمان انتقاد کرده بود.

وی گفته بود: با یک کار کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که قیمت هر تن سیمان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل ۲۹۰ هزار تومان و بدون احتساب این دو مولفه، ۲۲۰ هزار تومان است. قیمت هر پاکت سیمان باید ۱۳۵۰۰ تومان در محل تولید و در بازار آزاد ۱۷۵۰۰ تومان باشد، از دولت انتظار می رود که بازار را کنترل کند.

دیدگاهتان را بنویسید