161736

امیدواری به محرک ها، طلا را در مسیر بهترین عملکرد هفتگی در ۲ ماه قرار داده

دنیای معدن- در مبادلات روز جمعه-۲ اکتبر، قیمت جهانی طلا در مسیر ثبت بهترین عمکلرد هفتگی در نزدیک به دو ماه است ، علی رغم اینکه فلز زرد تحت تاثیر کمی رشد مجدد در شاخص دلار و عدم اطمینان ها در مورد محرک های اقتصادی امریکا از بهترین قیمت خود در بیش از یک هفته فاصله گرفته است .

به گزارش دنیای معدن، قیمت طلا در بازار تحویل فوری با کمی تغییر در رقم 1907.50 دلار در هر اونس قرار داشت، بعد از آنکه در مبادلات روز گذشته با رشدی یک درصدی به بالاترین سطح قیمت در یک هفته و نیم گذشته صعود کرد و 1911.66 دلار در هر اونس ثبت شد .

طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.28 درصد افت در رقم 1910 دلار در هر اونس قرار گرفت .
با اینحال قیمت طلا تا به اینجای مبادلات هفتگی رشد قیمتی 1.8 درصدی داشته که بیشترین دستاورد هفتگی قیمت از پایان اگوست محسوب می شود .
ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد در کپیتال مارکتس گفت :" در این مرحله شاهد افزایش خوشبینی در مورد گفتگو های محرک ها هستیم ،اما در اواخر روز گذشته این خوشبینی ها رنگ باخت و در نتیجه شاخص دلار کمی رالی ارزش انجام داد و عقب نشین طلا را شاهد بودیم ."
شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب رشدی 0.2 درصدی انجام داد و طلا را برای دارندگان دیگر ارزهای جهانی گرانتر کرد .
مجلس نماینگان امریکا لایحه 2.2 تریلیون دلاری بسته حمایتی برای خسارات ناشی از پاندمی را تایید کرده ،با اینحال گفتگو های حزبی بین نانسی پولسی سخنگوی مجلس نمایندگان و مقامات کاخ سفید همچنان از رسیدن به یک توافق دور است و احتمالا این اختلافات باعث عدم تصویب آن در سنا می شود .
اوتار سوندا ،تحلیلگر ارشد در فیلیپ فیوچرز اعلام کردند تخریب تصویر تکنیکال کوتاه مدت قیمت طلا و همچنین نبود محرک های پولی برای تقویت فلزات گرانبها همچنان نگرانی طرفداران بازار افزایشی طلا است .
طلا از سطح بی سابقه محرک های اقتصادی در حال نفع بردن است ،چراکه معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی دیده می شود.
بر اساس آمار منتشر شده در روز پنجشنبه تعداد متقاضاین دریافت بیمه بیکاری در رقم های رکودی باقی مانده در حالیکه درآمد های شخصی ماه اگوست نیز افت داشته و این موارد از نیاز به ارایه بسته کمکی دیگری از جانب دولت حمایت می کنند .
سرمایه گذاران حالا توجه خود را بر داده های دستمزد بخش غیر کشاورزی امریکا که در اواخر امروز منتشر می شود قرار داده اند،چراکه این امار به عنوان آخرین نشانگر سطح خسارت های ایجاد شده از جانب پاندمی بر اقتصاد دیده می شود .
در جایی دیگر از بازار ، نقره بازار نقدی با 1.4 درصد افت در زمان انتشار این خبر 23.56 دلار در هر اونس بود ، اما تا به انجیای مبادلات برای هفته رشد قیمتی 3 درصدی داشته است،پلاتین با 1 درصد کاهش قیمت 887.78 دلار در هر اونس بود و پالادیوم با 0.2 درصد افت در رقم 2309.97 دلار در هر اونس قرار داشت .

دیدگاهتان را بنویسید