161547

تولید ورق ۱۲ و ۱۴ میلیمتر در فولاد مبارکه

دنیای معدن- نخستین بار در کشور، شرکت فولاد مبارکه، موفق به تولید ورق های فولادی گرم نورد شده به ضخامت های ۱۲ و ۱۴ میلیمتر، گرید ASTM A۲۰۴GR.B شد.

به گزارش دنیای معدن، کارکنان مدیریت متالورژی و روش های تولید (تروپروسس)، فولادسازی، نورد گرم، آزمایشگاه، برنامه ریزی کنترل کیفی و فروش فولاد مبارکه، موفق به تولید این ورق های فولادی گرم شدند.

علیرضا مولوی زاده رئیس واحد تروپروسس فولاد مبارکه با بیان اینکه این نوع ورق آلیاژی حاوی ۰.۴۵ تا ۰.۶ درصد مولیبدن است، افزود: عنصر مولیبدن استحکام فولاد را در دمای بالا را افزایش می دهد و در ورق، مقاومت به خوردگی و خزش خوبی در دمای بالا ایجاد می کند.
وی گفت: با تولید این ورق ها در فولاد مبارکه از واردات و خروج مبالغ قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد و در صورت ثبت سفارش، امکان صادرات این ورق ها نیز امکانپذیر است.
حسن شرافت، کارشناس این واحد هم گفت: میزان استحکام تسلیم ورق فوق حداقل Mpa ۲۷۵ و استحکام کشش نهایی آن در محدودۀ Mpa ۶۲۰ - ۴۸۵ و میزان درصد کشش نهایی آن حداقل ۲۱ درصد است.
وی با اشاره به استحکام و مقاومت زیاد این قبیل ورق ها در دمای بالا گفت: از این ورق ها برای ساخت مخازن تحت فشار و بویلر های دارای درز جوش برای نگهداری بخار آب استفاده می شود.
شرافت گفت: با دستیابی به دانش فنی و تولید انبوه این ورق، این محصول جدید و خاص برای استفادۀ داخل و ساخت داکت های احیای مستقیم فولاد مبارکه و چندین شرکت دیگر عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید