161524

تلاش ادامه دار انجمن سیمان برای دریافت مجوز افزایش نرخ

دنیای معدن- صنعت خاکستری همچنان به دنبال افزایش نرخ است.

به گزارش دنیای معدن، صنعت خاکستری همچنان به دنبال افزایش نرخ است. به گفته فعالان این صنعت افزایش نرخ ۲۰ درصدی که در ماه های گذشته انجام شد عملا هیچ تاثیری در روند کاهش بهای تمام شده و پوشش هزینه های تولید نداشته است. انجمن صنعت سیمان و سندیکا همچنان در حال رایزنی با وزارت صمت هستند اما اینکه تا روز گذشته این وزارت سرپرستی نداشته بر عدم توفیق انجمن سیمان بی تاثیر نبوده است. حالا با انتخاب رزم حسینی به عنوان وزیر جدید وزارت صمت امیدواری برای این صنعت ایجاد شده که بتوانند موافقت مرحله دوم این افزایش نرخ را در سال جاری از این وزارت خانه دریافت کنند.

کمال صدیقی مدیرعامل سیمان ساوه در رابطه با اینکه افزایش نرخ در این صنعت که قرار بود به صورت دو مرحله ای انجام شود گفت: همان طور که مستحضر هستید مرحله نخست افزایش نرخ به میزان ۲۰ درصد انجام شد. اما وزارت صمت برای انجام مرحله دوم این افزایش نرخ در حال طفره رفتن بوده و به احتمال زیاد این مهم انجام نخواهد شد. تلاش سندیکا بر این است که برای نیمه دوم سال نیز مجوز افزایش قیمت را برای سیمان اخذ کند.
او با بیان اینکه نرخ تمام مولفه های تاثیرگذار در تولید به شدت افزایش داشته است افزود: همین عامل سبب افزایش بهای تمام شده تولید در این صنعت شده است. به طور مثال تا یک ماه پیش قیمت هر پاکت مورد استفاده این صنعت 2200 بوده که به 3800 رسیده است. این افزایش نرخ ۲۰ درصدی که اعمال شد عملا هیچ تاثیری برای این صنعت نداشته است.
مدیرعامل سیمان ساوه تصریح کرد: یکی از دلایل عدم موفقیت سندیکا برای دریافت مجوز مرحله دوم نرخ سیمان این بوده که وزارت صمت سرپرستی نداشته است. با رای اعتمادی که روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی به علیرضا رزم حسینی دادند امیدواری ایجاد شده که بتوانیم این مهم را محقق سازیم.
ساوه در ۶ ماهه افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات را رقم زد
او در رابطه با عملکرد ۶ ماهه سیمان ساوه بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری به لحاظ میزان تولید نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد، در تحویل ۳۴ درصد و در صادرات بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته ایم. به لحاظ ریالی نیز حدود ۱۵۰ درصد EPS سیمان ساوه پوشش پیدا کرده است.
او با اشاره به افزایش نرخ دلار اعلام کرد: افزایش نرخ ارز می طلبد که شرکت ها صادرات بیشتری داشته باشند، اما تحریم ها و مشکلات نقل و انتقال پول کار را کمی دشوار کرده اما سیمان ساوه در ۶ ماهه این را عملی کرده است. به طوری که بیش از صد در صد صادرات کلینکر را رقم زده ایم. قصد داریم برای نیمه دوم هم همین اتفاق را تکرار کنیم. البته در خصوص سیمان سفید و خاکستری ملزم به تامین نیاز داخلی نیز هستیم بر همین اساس برای این محصولات صادرات خود را کاهش داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید