161394

معلمان در شرایط کرونا همچون رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس تلاش ‌می‌کنند

رییس مناسبت‌های فرهنگی مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در شرایط امروز که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، معلمان و فرهنگیان همچون رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس هستند که با انجام کارهای عملیاتی و سیستم آموزشی خاص و جدید آموزش را ادامه دادند تا دانش‌آموزان از تحصیل عقب نمانند.

آموزش و پرورش در طول ۸ سال دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش آموز، ۵ هزار شهید فرهنگی، ۴ هزار و ۳۹۶ آزاده فرهنگی، ۲۵ هزار جانباز فرهنگی و ۵۲ هزارو ۳۰۰ رزمنده فرهنگی در دفاع مقدس داشته است.
حمیدرضا جمشیدی روز سه شنبه در حاشیه نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: در طول ۴۰ سال در بخش انتشارات و در حوزه کتاب های درسی اقدامات مطلوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: در تمام مقاطع و در هر سال تحصیلی در محتوای کتاب های مرتبط با دفاع مقدس و تاریخ انقلاب اسلامی تقریبا ۴ عنوان از دستاوردهای دفاع مقدس، عملیات ها، شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم مطهر و انقلاب اسلامی در کتاب ها ارائه شده است.
جمشیدی ادامه داد: مطلوب است که به صورت جدی، عملی و هنرمندانه در کتاب های جدید با سبک جدید به ارزش های دفاع مقدس پرداخته شود تا نسل آینده اطلاعات کافی و لازم را از دوران دفاع مقدس داشته باشند.
این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مرور خاطرات مردم و رشادت رزمندگان و جوانان در ۸ سال دفاع مقدس که از جان خود گذشتند، باعث شناخت بهتر جامعه از جنگ تحمیلی می شود. جان گرفتن و مردن یک لحظه است، اما فداکاری های رزمندگان و جانبازانی که سالها بعد از این عملیات ها در آسایشگاه جانبازان هستند و قطع نخاع شده اند، درس ها و تجربه های بزرگی برای جوانان است که باید به صورت هنرمندانه و ظریف به تصویر کشیده شود.
معلمان ایده‌های نوین آموزشی را ارائه کنند
جمشیدی با بیان اینکه آموزش و پرورش دو کلمه جدا از هم نیست، عنوان کرد: امروز به دلیل کرونا مسائل اجتماعی و تربیتی تا حدودی تعطیل شد، اما با تمهیدات لازم مسوولان وزارت خانه مربوطه آموزش و تربیت تعطیل نشد.
وی ادامه داد: با ابداع روش های جدید آموزش از طریق شبکه آموزش، شاد و سایر اپلیکیشن های مجاز آموزش تداوم پیدا کرد و دانش آموزان با وجود اینکه از مدرسه دور بودند، آموزش دیدند. البته همکاری خانواده ها و مدیران با یکدیگر می تواند آموزش و به خصوص پرورش را با مدیریت بهتری پیش ببرد.
رییس مناسبت‌های فرهنگی مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مطلوب است معلمان و فرهنگیان سبک های نوین و ایده های خوب را در حوزه آموزش ارائه کنند تا دانش آموزان همراه با مدرسه، خانه و خانواده تحصیل خود را به بهترین شکل در شرایط کنونی ادامه دهند.
نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت دوم مهر ماه،‌ هم زمان با تهران در هشت استان کشور از سوی رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
در آیین گشایش این نمایشگاه ۵۶ طرح کلان تحقیقاتی و مطالعاتی حوزه دفاع مقدس که بعد از ۱۳ سال کار به اتمام رسیده است، رونمایی شد. همچنین در این نمایشگاه که به «اقتدار۴۰» معروف است، بخش‌های مختلفی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ستادی، معاونت ها و سازمان‌ها حضور دارند.
این نمایشگاه تا نهم مهرماه و از ساعت ۹ تا ۱۶ در باغ موزه دفاع مقدس پذیرای علاقه‌مندان است.

دیدگاهتان را بنویسید