161219

چادرملو؛ یکه تاز در تامین شمش فولادی بازار آ.سه.آن

دنیای معدن - مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: اکنون بازار حوزه جنوب شرق آسیا و آ.سه.آن به صورت انحصاری در اختیار شمش فولادی تولیدی چادرملو قرار گرفته است.

به گزارش دنیای معدن، دکتر «حسین اطمینان» افزود: استراتژی و اولویت شرکت چادرملو در دوره مدیریت پیشین و فعلی، همواره بر تامین نیازهای داخلی بوده است تا بر مبنای برنامه ریزی انجام شده و سهمیه در نظر گرفته شده، پاسخگوی شرکت های داخلی باشند.
به گفته وی، در زمینه صادرات نیز این شرکت سراغ محصول نهایی خود یعنی شمش فولادی رفته و به هیچ عنوان، سایر محصولات زنجیره میانی فولاد و خام فروشی را در دستور کار ندارد.
مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خاطرنشان کرد: این شرکت، برای فروش شمش تولید خود در بازار داخلی، از طریق بورس کالا اقدام می کند و هیچ مکانیسم و متد دیگری خارج از بورس کالا برای مدیران شرکت پذیرفته شده نیست.
وی تاکید کرد: نگاهی به آمارها نیز حاکی است همه فروش های داخلی شرکت بر پایه بورس کالا بوده است، همچنین چادرملو از معدود شرکت هایی است که تاکنون بیش از 90 درصد تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات خود را اجرایی کرده است.

ثبت برند چادرملو در شمش فولادی
اطمینان ادامه داد: پس از تولید موفقیت آمیز و با کیفیت شمش فولادی در چادرملو، در سه ماهه نخست امسال واحد مهندسی فروش و بازرگانی این شرکت موفق شد تا محصول یاد شده را به عنوان یک برند به ثبت برساند.
وی بدون ذکر ارقام صادرات این محصول به دلیل تحریم ها، تصریح کرد: اکنون بازار حوزه جنوب شرق آسیا و آ.سه.آن به صورت انحصاری در اختیار شمش فولادی چادرملو قرار گرفته است.
مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون 100 درصد برنامه ها و پیش بینی صادراتی شرکت اجرایی شده و شرکت متعهد است همه تعهدات ارز حاصل از صادرات خود را به انجام برساند.
وی یادآور شد: چادرملو تنها شرکت داخلی است که همه بخش های مختلف زنجیره فولاد از معدن تا محصول نهایی را در اختیار دارد و به همین دلیل عمده کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی تولیدی آن در امتداد زنجیره در داخل شرکت مصرف می شود.
اطمینان اضافه کرد: اکنون 100 درصد مازاد کنسانتره تولیدی چادرملو به شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و فولاد خراسان تحویل می شود، بیش از 90 درصد گندله تولیدی در داخل شرکت مصرف و 10 درصد باقی مانده به فولاد غدیر ایرانیان و فولاد ارفع فروخته و همچنین اندک آهن اسفنجی باقی مانده در شرکت (پس از مصرف داخلی) به شرکت های فولاد آلیاژی و فولاد ارفع فروخته می شود.

تحقق کامل برنامه های تولید در نیمه نخست سال
وی با اشاره به اینکه 100 درصد برنامه های تولید این شرکت در نیمه نخست سال 99 محقق شده، بیان داشت: با توجه به اینکه زنجیره معادن چادرملو رو به اتمام است، امید می رود سیاست های وزارت صمت به گونه ای باشد که پهنه های جدید به منظور اکتشاف و بهره برداری از معادن در اختیار این شرکت قرار داده شود.

صرفه جویی ارزی 44 میلیون یورویی
مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، چشم انداز این شرکت در بخش بازرگانی را تداوم بومی سازی و ساخت داخل تجهیزات مورد نیاز عنوان کرد و گفت: پارسال در مجموع از این طریق 44 میلیون یورو صرفه جویی ارزی در شرکت انجام شد.
وی افزود: امسال و با برنامه ریزی انجام شده، افزایش 10 تا 15 درصد «کاهش ارزبری» را در دستور کار داریم.
اطمینان خاطرنشان کرد: انجام اکتشاف در پهنه های جدید، جهش صادراتی محصولات جدید، انجام برنامه های توسعه ای جدید در بخش فولاد و تعمیق بومی سازی و ساخت داخل قطعات و تجهیزات مورد نیاز، از جمله برنامه های چادرملو در افق چشم انداز 1400 است.

دیدگاهتان را بنویسید