161062

استقلال به ارنج خوش‌بینانه‌اش باخت

به نظر می‌رسد کادر فنی استقلال فریب برد پرگل مقابل الاهلی بی‌انگیزه را خورد و این تصور را داشت که با همان آرایش هجومی می‌تواند پاختاکور را هم تسلیم کند.

ماجراجویی آسیایی استقلال با شکست دو بر یک مقابل پاختاکور در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به پایان رسید. پاختاکور در بازی‌های قبلی نشان داده بود که خط میانی قدرتمندی دارد، با این حال نامجو مطلق مثل بازی با الاهلی ترجیح داد تیمش را با آرایش ۲-۴-۴ و حضور سه مهاجمش به زمین بفرستد و همین مهمترین دلیلی بود که تیم ازبک توانست بازی را کاملا در اختیار بگیرد. در این آرایش قایدی و اسماعیلی که بازیکنان توپ‌گیری نیستند در دو سمت خط میانی بازی می‌کردند و ریگی و کریمی در میانه زمین تنها مانده بودند و در برابر تجمع هافبک‌های ازبکستان حرفی برای گفتن نداشتند. غیبت وریا و میلیچ هم کار استقلال را سخت‌تر کرده بود، چرا که دانشگر و زکی‌پور کمتر به کمک خط میانی می‌آمدند.
با وجود برتری پاختاکور استقلال موفق شد در دقیقه ۳۲ بر خلاف جریان بازی به گل اول برسد. کاشته دیدنی کریمی با اشتباه دروازه‌بان حریف به تور نشست تا امید صعود زنده شود، ولی پاختاکور لحظاتی قبل از پایان نیمه اول با ضربه سر چران بازی را به تساوی رساند.
استقلال در شروع نیمه دوم و یکی از معدود صحنه‌هایی که خط دفاعش بالاتر آمده بود، گل اول را دریافت کرد. در دقیقه ۴۷ چشمی توپ را روی خط نیمه از دست داد تا پاختاکور با ضدحمله‌ای سریع و شوت سنگین دردیوک به گل دوم برسد. حسینی روی این شوت واکنش خوبی نداشت و توپ از زیر دستش وارد دروازه شد.
استقلال بعد از این گل هم توان جلو آمدن و گرفتن کنترل بازی را نداشت تا اینکه نامجومطلق در دقیقه ۵۳ اشتباه اولیه‌اش را جبران کرد و رضاوند را به جای مطهری به زمین فرستاد. با این تعویض تعادل میانه زمین کمی برقرار شد و استقلالی‌ها امیدوار به جبران شدند.
یکی از موقعیت‌های خوب استقلال لحظاتی بعد روی ضربه سر دیاباته و فرار قایدی از میانه زمین به دست آمد. او بعد از دریبل دروازه‌بان پاختاکور ضربه نرمی به سمت دروازه زد که یکی از مدافعان موفق شد توپ را برگرداند.
پاختاکور در ۲۰ دقیقه پایانی توانش را از دست داد و استقلال توانست فشار بیشتری وارد کند. روی یکی از حملات توپ در محوطه جریمه به دست ماشاریپف برخورد کرد، ولی احمد الکاف، داور عمانی و کمک پراشتباهش این صحنه را ندیدند تا استقلال از یک پنالتی مسلم محروم شود. بعد از این صحنه نوبت دیاباته بود که فرصت زدن گل تساوی را داشته باشد، ولی شوت محکم او بعد از دریبل مدافع حریف از کنار دروازه با فاصله کمی بیرون رفت.
تعویض‌های بعدی نامجو اضافه کردن زکریا مرادی و فرشید باقری بود، ولی حضور این دو بازیکن هم نتوانست استقلال را از حذف نجات بدهد. شاید اگر او بازی را با ترکیب متعادل‌تری شروع می‌کرد و ارسلان مطهری را به عنوان مهاجم ذخیره روی نیمکت نگه می‌داشت، بازی سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد. به نظر می‌رسد کادر فنی استقلال فریب برد پرگل مقابل الاهلی بی‌انگیزه را خورد و این تصور را داشت که با همان آرایش هجومی می‌تواند پاختاکور را هم تسلیم کند. این بازی پرماجرا برشی از فصل پرحاشیه و فرسایشی استقلال بود که سرانجام به پایان رسید و این تیم حالا باید برای لیگ بیستم آماده شود، در حالی که بخشی از این حاشیه‌ها مثل وضعیت مبهم نیمکت و انبوه بدهی‌ها همچنان همراه تیم است.

دیدگاهتان را بنویسید