161061

باخت استقلال؛ عملکرد تیم رحمتی فاجعه نبود

صعود پاختاکور ازبکستان در عین تلخی حذف استقلال ایران، هجمه‌ها را نسبت به آمار منفی شهرخودرو کاهش داد.

نماینده ازبکستان که با ارائه یک بازی برتر، استقلال قدرتمندی که در بازی قبل خود قدرت بلامنازع زمین بود را در دور یک هشتم زمین‌گیر کرد و البته از اشتباه داور برای پیروزی در ۹۰دقیقه هم سود برد، همان حریفی بود که مقابل شهرخودرو فرصت عرض‌اندام چندانی پیدا نکرد‌ و تنها با یک اشتباه به گل رسید.
شاگردان مهدی رحمتی به گواه آمار بازی با پاختاکور به مراتب عملکرد بهتری را نسبت به استقلال در بازی امشب به نمایش درآوردند و نکته جالب این که با وجود کمبود بازیکن شاخص نسبت به استقلال، موفق به ثبت تعداد بالای پاس سالم و تحمل شکستی خفیف برابر این حریف ازبکستانی شدند. دیداری که شهرخودرو در صورت دقت حمله ورانش بخصوص محمدرضا خلعتبری توانایی کسب امتیاز در آن را داشت.
مقایسه آماری عملکرد شهرخودرو و استقلال مقابل پاختاکور را مرور کنیم:
مالکیت توپ:
شهرخودرو: ۳۷.۱% استقلال: ۳۴.۷%
کرنر:
شهرخودرو: ۷ استقلال: ۵
پاس:
شهرخودرو: ۳۷۴ استقلال: ۳۴۸
شوت:
شهرخودرو: ۱۲ استقلال: ۶
نکته جالب‌تر در اثبات سختی کار تیم سید مهدی رحمتی در گروهB عملکرد شباب الاهلی امارات دیگر هم گروهی شهرخودرو برابر الشباب عربستان بود که با وجود تمام ستاره‌های حریف سعودی در ۱۲۰دقیقه هم برابر آنها تسلیم نشد و در نهایت ضربات پنالتی حکم به حذف این از دور یک هشتم داد. همه این‌ها را می‌توان به حضور الهلال عربستان قهرمان دور قبل ACL در این گروه اضافه کرد که تنها و تنها بخاطر کرونا از این رقابتها کنار رفت ؛ با این وصف باید این حق را به مهدی رحمتی و شاگردانش داد که حذف خود از رقابتهای آسیایی را چندان فاجعه آمیز قلمداد نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید