161038

ریوتینتو منطقه محصور شده ای را جهت عملیات مخلوط کردن سنگ آهن در بندر دالیان ایجاد می کند

دنیای معدن - شرکت ریوتینتو که یک شرکت انگلیسی-استرالیایی است اعلام کرد که هفته گذشته پیمانی را امضا کرده که به طور مشترک و در منطقه محصور شده ایی در داخل بندر دالیان، عملیات مخلوط کردن سنگ آهن را انجام داده تا بدین ترتیب به نیاز کلیه مشتریان خود در سرتاسر آسیا پاسخ دهد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، چین بزرگ ترین مصرف کننده سنگ آهن در جهان، بیش از یک میلیارد تن از این ماده اولیه تولید فولاد را در سال 2019 وارد کرد.

این تفاهم نامه با شرکت بندری دالیان، به ریوتینتو اجازه می شود تا همچنین از بندر چین به عنوان هاب و مرکز حمل و نقل استفاده نماید.

این شرکت افزود: این تفاهم نامه می تواند به خدمات بهتر به فولادسازان در شمال چین نیز کمک نماید. بسیاری از ظرفیت های تولید فولاد چین در نواحی شمالی قرار دارند و تولیدکننده برتر استان هبی به همراه استان Liaoning با یکدیگر بیش از 30 درصد تولید فولاد خام ملی این کشور را به خود اختصاص داده و تشکیل می دهند.

این غول معدنی گفت: اولین سری از فاین سنگ آهن از ترکیب کنسانتره IOC عیار بالای کانادا و SP10 ریوتینتو از غرب استرالیا مخلوط شده اند.

آقای Zhang Yi مدیر شرکت بنادر دالیان وابسته به گروه Liaoning Port گفت: این همکاری با ریوتینتو میتواند بر کاهش هزینه ها در هر دو انتهای زنجیره تامین کمک کرده و خدمات با ارزش افزوده بالاتری را فراهم نماید.

براساس این بیانیه، بندر دالیان بیش از 46 میلیون تن سنگ آهن تولیدی شرکت های دیگر را در منطقه محصور شده خود از سال 2016 که شروع به این فعالیت کرد، مخلوط کرده است که بیشترین حجم در میان بنادر چین است.

دیدگاهتان را بنویسید