160953

آمار وحشتناک حریف استقلال مقابل تیم‌های ایرانی

تیم پاختاکور ازبکستان تا به حال نتایج فوق‌العاده‌ای را برابر نمایندگان ایرانی کسب کرده است.

تیم فوتبال استقلال تهران امشب(شنبه) از ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه در ورزشگاه الجنوب باید به مصاف پاختاکور ازبکستان برود و برای صعود به دور بعدی تلاش کند.
حریف آبی‌پوشان پایتخت‌ تیمی است قدیمی در فوتبال ازبکستان که سالیان سال است در برابر تیم‌های ایرانی به میدان رفته و نتایجی که به دست آورده بسیار خوب بوده است.
پاختاکور در حالی امشب بیستمین بازی خود را برابر تیم‌های ایرانی برگزار می‌کند که در ۱۹ بازی قبلی به ۱۳ پیروزی رسیده، ۲ بار مساوی کرده و چهار مرتبه شکست خورده است. آنها در این ۱۹ بازی به مصاف این تیم‌ها رفته‌اند: پرسپولیس(۳)، ذوب‌آهن(۲)، فولاد(۲)، صبا(۲)، سپاهان(۲)، استقلال(۲)، نفت(۲)، تراکتور(۲)، شهرخودرو(۲).
این اولین جدال پاختاکور با یک تیم ایرانی در مرحله حذفی است و همچنین برای اولین بار است که شیرهای تاشکند در یک فصل رو در روی دو تیم مختلف ایرانی قرار می‌گیرند. آنها در دور گروهی دو بار شهرخودرو را شکست دادند.
پاختاکور آخرین باری که موفق شد به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند سال ۲۰۱۰ بود که به الغرافه قطر باخت. بهترین عملکرد این تیم به دو دوره نخست مسابقات لیگ قهرمانان مربوط می‌شود؛ جایی که آنان موفق شدند به دور نیمه‌نهایی راه پیدا کنند.
پاختاکور فصل قبل یک بار پرسپولیس را شکست داد و یک بار برابر تیم برانکو به تساوی رسید تا بدین ترتیب در چهار بازی اخیر شکستی را مقابل نمایندگان ایرانی نداشته باشند. آنها آخرین بار در سال ۲۰۱۶ به تراکتور در مرحله گروهی باختند.
امشب شاهد سومین تقابل استقلال و پاختاکور خواهیم بود. یک برد برای هر یک از این ۲ تیم پیش از این به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید