160951

داورزنی: واگذاری سرخابی‌ها اصلا شوخی نیست

معاون سابق وزیر ورزش گفت: ما بارها به کمیته بین المللی المپیک اعلام کردیم ما کشوری هستیم که به منشور المپیک احترام می گذاریم.

محمدرضا داورزنی، معاون سابق وزیر ورزش که هم اکنون در راس فدراسیون والیبال قرار دارد، به بهانه حضور در دادگاه CAS به عنوان یکی از نمایندگان جودوی ایران در برنامه صبحگاهی شبکه سه حاضر شد و درباره مسائل مختلف صحبت کرد.
هر رایی CAS بدهد، وضعیت از این بدتر نخواهد شد
بر اساس شکایت فدراسیون جودوی ایران بابت تعلیق، دیوان حکمیت تشکیل جلسه داد و صحبت های هر دو طرف را گوش داد. قرار بر این شد محتویات جلسه محرمانه بماند و یک ماه هم برای تفاهم به دو طرف فرصت داده شد. اگر بعد از این یک ماه توافق حاصل شد که هیچ، اگر هم نشد، دادگاه رای خود را اعلام کند. در هر شرایطی شرایط از وضعیت فعلی بدتر نخواهد شد. اتفاقاتی که الان رخ داده، تضییع در حق ۹۰ هزار جودوکار ایرانی است.
چرا ما نمی توانیم از پولمان در فیفا استفاده کنیم؟
کشور ما همواره به دنبال صلح بوده و در ۴۰ سال اخیر بی رحمانه ترین تحریم ها را تحمل کرده، اما در هیچ کجای قوانین کمیته بین المللی المپیک این مسائل دیده نشده است. حتی ما در فدراسیون های جهانی و فیفا نمی توانیم از پول خود استفاده کنیم. هیچ کسی در این باره اظهارنظر نکرده و کسی نگفته این ظلم در حق ایران است.
بارها اعلام کردیم به منشور المپیک پایبندیم
ما بارها به کمیته بین المللی المپیک اعلام کردیم و در حتی در نامه ای که به امضای آقایان صالحی امیری و سلطانی فر رسیده بود، اعلام شد که ما کشوری هستیم که به منشور المپیک احترام می گذاریم. اما اگر این بخواهد ابزاری برای فشار علیه ما باشد و بخواهند مشکل کشور دیگری را حل کنند، درست نیست. مساله ما سیاسی نیست، بلکه اعتقادی است. فقط ایران نیست و ۲۰ کشور دیگر هم در دنیا هستند که ورزشکارانشان به خاطر مسائل اعتقادی این کار را انجام می دهند. بعضی از کشورها به خاطر برخی مسائل با کشور دیگری مسابقه نمی دهند. این هم در کشور ما قانون نیست. در ۲۰ کشور دیگر این فشارها وجود ندارد و از این موضوع به عنوان یک ابزار علیه ایران استفاده می کنند.
خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس اصلا شوخی نیست
اراده وزارت ورزش بر این است که استقلال و پرسپولیس قطعا خصوصی شوند. من در سه سالی که در وزارتخانه بودم، می شنیدم که می گفتند این موضوع فقط یک شوخی است و دولت نمی خواهد این دو باشگاه خصوصی شوند، اما اصلا اینطور نیست. نظر سلطانی فر این است که همین امروز هم اگر می شود، این دو باشگاه باید خصوصی شوند چون از فردا بهتر است. اراده بر این است که هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و به نظرم باید در همین دولت استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید