160946

تاکید استاندار کرمان به راه اندازی کارخانه فرآوری مواد معدنی در استان: از خام فروشی مواد معدنی باید جلوگیری کرد

دنیای معدن - استاندار کرمان با اشاره به لزوم راه اندازی کارخانه فرآوری مواد معدنی در استان کرمان گفت: باید از خام فروشی مواد معدنی در استان جلوگیری شود.

به گزارش دنیای معدن، محمدجواد فدائی استاندار کرمان در کرمان، با اشاره به سفر امروز به شهرستان ارزوئیه اظهار داشت: معادن بسیار خوبی در شهرستان ارزوئیه وجود دارد که بخشی از آن اکتشاف شده درحال بهره برداری بوده و بخشی از این معادن هنوز اکتشافات آن کامل نشده و یا هنوز اکتشاف آن آغاز نشده است.

وی با بیان اینکه در بخش معادن باید کارهای اکتشافی سرعت بگیرد افزود: برنامه ریزی شده تا متقاضیان مختلف در حوزه سرمایه گذاری معادن در استان کرمان به ویژه شرکت های بزرگ معدنی تا پای کار آمده و اکتشاف معادن در استان توسعه پیدا کند و این معادن به بهره برداری برسند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه زمینه اشتغال خوبی در شهرستان ارزوئیه در حوزه معادن وجود دارد گفت: کارخانه های فراوری مربوط به این معادن نیز در این شهرستان باید راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه باید سنگ معدنی استخراج شده در این منطقه در حد امکان در همین منطقه فرآوری شده و مراحل بعد فرآوری آن نیز در این منطقه انجام شود ادامه داد: این مسئله باعث می شود که ارزش افزوده این معادن برای همین منطقه باشد و تا حد امکان باید از خام فروشی مواد معدنی در استان جلوگیری شود.

انتقاد امام جمعه کرمان از حضور بازنشستگان و غیرمعدنی ها در معادن استان کرمانارسال ذغال از معادن استان کرمان به ذوب آهن اصفهان 30 درصد افزایش پیدا کردمصرف ذغال سنگ استان کرمان برای ذوب آهن اصفهان استراتژیک است

استاندار کرمان با اشاره به پیگیری نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی و جلساتی که ما برگزار کردیم گفت: به دنبال راه اندازی کارخانه فروکروم در این شهرستان هستیم و امیدواریم که به زودی عملیات اجرایی این کارخانه آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید