160925

فنونی‌زاده: با این بازی استقلال قهرمان می‌شود

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: تیم‌های ازبکستانی چغر و بدبدن هستند و باید آن‌ها را با تاکتیک از پا درآورد.

مهدی فنونی‌زاده از فوتبالی که از تیم محبوبش در مصاف با الاهلی دیده بود غرق در لذت بود. او با خبرورزشی درباره همان دیدار و البته بازی امشب حرف زد.
آقای فنونی‌زاده! بازی استقلال را پسندیدید؟
رفقای پرسپولیسی از جمله برادرم می‌گفت استقلال عالی بود و این فوتبال زیباست. چیزی که پرسپولیس هم پنج‌شنبه شب، روبه‌روی شارجه نشان داد. فوتبال ایرانی یعنی این! باید از دقیقه یک حریف را تحت فشار گذاشت و برنده شد.
نقطه قوت استقلال کجا بود؟
بیش از همه انگیزه! بعد آنالیز درست تیم حریف و بعد هم کار خوب خط میانی و ترکیب‌شان با خط حمله. بچه‌های خط وسط فوق العاده هستند.
چطور؟
هم در مهار هافبک دفاعی در خط میانی و هم در بازیسازی. علی کریمی یکی از بهترین بازیکنان سال‌های اخیر در کمربند میانی استقلال است و امیدوارم باشگاه او را حفظ کند. بقیه بچه‌ها هم که عالی هستند.
استقلال بازی را با سه فوروارد شروع کرد؟
این فوتبال زیباست. فوتبالی که تیم روبه‌روی تا بخواهد به خودش بیاید دو گل عقب باشد. بعد برای جبران می‌آید و گل‌های بعدی. فوتبالی که بخواهید دست به عصا در آن بازی کنید نه در قاموس ایرانی است و نه مردم دوستش دارند. به مجید نامجومطلق و همه کادر فنی هم تبریک می‌گویم و امیدوارم این برد را روبه‌روی پاختاکور هم تکرار کنند.
خط حمله تیم را چطور ارزیابی کردید؟
ماشاءا... به این بچه‌ها! یکی از یکی بهتر هستند. یکی می‌سازد، دیگری می‌نوازد. مهدی قایدی را باید قدر دانست. این بچه با این سن کم فوق العاده باهوش و زیبا فوتبال بازی می‌کند. هم گل می‌زند و هم گلسازی می‌کند. شوتی که از راه دور زد اصلاً به سایزش نمی‌خورد، ولی بارک‌ا... به او که چنین روحیه‌ای دارد و از آن فاصله تصمیم به شوتزنی می‌گیرد. دیاباته و مطهری هم که جای تعریف کردن ندارند از بس که در پست‌شان عالی کار می‌کنند.
و پاختاکور؟
تیم‌های ازبکستانی چغر و بدبدن هستند و باید آن‌ها را با تاکتیک از پا درآورد. من فکر می‌کنم اگر تیم همان بازی قبلی را در دیدار با پاختاکور هم ارائه بدهد قطعاً می‌تواند این تیم را هم شکست دهد و تا فینال پیش می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید