160756

موسوی: پاختاکور کمتر از الهلال نیست/ بازیکنان استقلال باید از فضای مجازی خارج شوند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: پاختاکور تیمی حرفه ای است و کمتر از الهلال قدرت ندارد و به همین دلیل، بازیکنان استقلال باید با تمام تمرکز بازی کنند.

علی موسوی، درباره دیدار تیم استقلال مقابل پاختاکور ازبکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: سبک بازی پاختاکور با تیم الاهلی عربستان کاملاً متفاوت است. به همین دلیل استقلال نباید فریب نتیجه دیدار با حریف عربستانی اش را بخورد. استقلال مقابل الاهلی خیلی خوب بازی کرد و حتی اگر حریف با تیم کامل خود هم به زمین می‌آمد، باز هم شکست می خورد.

وی افزود: با این وجود، بازیکنان استقلال نباید در باد پیروزی مقابل الاهلی بخوابند زیرا پس از بازی دیدم برخی از آنها خیلی از بردشان تعریف و تمجید کرده و درباره آن استوری می‌گذارند. این موضوع سبب می‌شود تمرکز بازیکنان به هم بریزد.

مهاجم اسبق استقلال خاطر نشان کرد:‌ احساس می‌کنم با این شرایط بازیکنان، تمرکز کافی برای دیدار بعدی ندارند. بهتر است جای استوری گذاشتن، تمام فکرشان را برای بازی با پاختاکور به کار بگیرند. کادر فنی و مسئولان تیم وظیفه دارند هرچه سریع‌تر جلوی این مسئله را گرفته و بازیکنان را متوجه اهمیت و حساسیت دیدار کنند.

موسوی خاطرنشان کرد:‌ فضای مجازی مثل هندوانه در بسته می‌ماند و اگر همین روند ادامه یابد احتمال می‌رود بازیکنان استقلال نتوانند مقابل پاختاکور مانند دیدار با الاهلی بازی کنن.د نباید فراموش کنیم حریف ازبکستانی بازیکنان حرفه‌ای دارد و چندین بازیکن تیم ملی ازبکستان عضو این تیم هستند.

وی افزود: فوتبال ازبکستان مانند تیم‌های بلوک شرق اروپا است. نباید تصور کنیم استقلال بازی آسانی پیش‌رو دارد. پاختاکور هم مانند تیم ملی ازبکستان خیلی خطرناک است و باید با تمام تمرکز، با احتیاط و باهوش به مصاف این تیم رفت.

پیشکسوت استقلال درباره عملکرد مجید نامجومطلق به عنوان سرمربی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: عملکرد یک مربی را هیچ وقت نمی‌توان با یک یا دو بازی سنجید. برای ارزیابی کیفیت کار یک مربی باید از قبل از شروع فصل تیم را در اختیارش قرار داد تا بتواند با انجام کارهای بدنسازی و انتخاب نفرات مدنظر آن را هدایت کند.

موسوی افزود: دست کم یک مربی باید 6 ماه تیم را در اختیار داشته باشد. متأسفانه در فوتبال ما عادت شده با یکی دو برد مربی را بالا برده و با یک باخت وی را با مخ به زمین می‌زنند. با 5-6 بازی هم نمی‌توان مربی را قضاوت کرد. استراماچونی به این دلیل مورد تحسین هواداران قرار گرفت که از زمان حضورش در این تیم روز به روز از لحاظ فنی استقلال را در مسیر پیشرفت قرار داده بود.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: مجید نامجومطلق جزو فنی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بود و از لحاظ شخصیتی هم فردی فوق‌العاده است اما با یکی دو بازی نمی‌توان کارنامه مربیگری‌اش را آنالیز کرد. اگر مدیران استقلال قصد حفظ نامجومطلق را دارند باید دست کم 6 ماه به وی زمان بدهند سپس درباره خوب یا بد بودن وی قضاوت کنند. با این وجود استقلال با نامجومطلق از نیمه دوم دیدار با الشرطه فوتبال کاملاً روان و زیبایی را به نمایش گذاشت در کل عملکرد وی تاکنون مثبت بوده است اما برای ارزیابی کردن زود است.

موسوی درباره فشردگی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و آسیب‌دیدگی برخی نفرات استقلال توضیح داد: در این مقطع از بازی‌ها هوش و ذکاوت یک سرمربی برای استفاده از بازیکنان تأثیرگذار است. قبول دارم بازی‌ها خیلی فشرده است اما سرمربی و کادر فنی‌اش درباره وضعیت بدنی بازیکنان اطلاع دارند و خودشان می‌دانند به چه بازیکنی استراحت بدهند و از چه بازیکنی استفاده کنند. در حال حاضر بدترین بازیکن هم برای نشان دادن خودش به مربی می‌گوید بدن من آماده است اما سرمربی بهتر از هر کسی می‌داند بازیکنانش چه وضعیتی دارند و طبق همان از آنها بازی می‌گیرد.

وی درباره احتمال رد تصمیم حذف تیم الاهلال از لیگ قهرمانان آسیا و احتمال رویارویی این تیم به جای پاختاکور مقابل استقلال گفت: بعید می‌دانم وقتی AFC تصمیمی گرفته آن را تغییر بدهد. الهلال هم به دلیل شرایط ویژه‌ای که کرونا برای این تیم به وجود آورد از مسابقات کنار گذاشته شد. با این وجود تفاوتی ندارد استقلال در این مرحله با کدام تیم روبه‌رو شود. بازیکنان باید آمادگی ذهنی و بدنی برای تقابل با هر تیمی را داشته باشند. تیمی که هدفش صعود به مرحله یک چهارم نهایی است نباید به این موضوع فکر کند که حریفش الهلال است یا پاختاکور.

پیشکسوت استقلال درباره شانس این تیم برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی عنوان کرد:‌ پاختاکور تیمی کمتر از الهلال نیست. استقلال با هر تیمی بازی کند، به هیچ‌وجه دیدار آسانی پیش‌رو ندارد. به همین دلیل باید با تمام توان به مصاف حریف برود تا از این مرحله پیروز شود. الهلال و پاختاکور را در یک سطح می‌بینیم.

موسوی افزود: اگر استقلال مانند نیمه دوم دیدار با الشرطه و دیدار با الاهلی بازی کند، 2-3 گل از حریفش جلو است اما اگر نمایشی مانند نیمه اول دیدار با الشرطه داشته باشد، کار سختی دارد. در این شرایط حریف این تیم در یک هشتم نهایی 2-3 گل از استقلال جلو می‌افتد.

دیدگاهتان را بنویسید