160738

وضعیت قرمز برای بزرگترین مجتمع فولاد ایتالیا

دنیای معدن - بحران در بزرگترین مجتمع فولادسازی در ایتالیا تشدید شده است.


به گزارش دنیای معدن، کنسرسیوم چندملیتی ارسلور میتال، که مدیریت مجتمع فولادسازی ایتالیا را بر عهده دارد، به دلیل آنچه مشکلات اقتصادی اعلام کرده است، بر ضرورت اخراج شمار زیادی از کارگران این مجتمع پافشاری می‌کند. کارگران فولادسازی ایتالیا به آنچه «بی تفاوتی دولت در قبال سرنوشت خود توصیف می‌کنند» معترض هستند.انتونیو تالو، دبیر کل اتحادیه کارگری اویلم شهر تارانتو ایتالیا گفت: این اولین تظاهرات اعتراضی ما پس از شیوع کرونا است. دولت باید برای حل مشکلات فولادسازی چاره اندیشی کند.
یک کارگر کارخانه فولاد سازی گفت: اگر وضعیت به این صورت ادمه پیدا کند بزودی مجمتع فولاد سازی ایتالیا تعطیل خواهد شد. مجتمع فولاد سازی ایتالیا در چند سال گذشته نیز با مشکلات زیادی روبرو بود که به اخراج سه هزار و صد نفر از کارکنان کارخانه‌های فولاد سازی در سراسر این کشور منجر شد. یک کارگر دیگر گفت: دو سال است که کارم را از دست دادم و خانه نشین شدم.
یکی دیگر از کارگران معترض گفت: این وضعیت زندگی ما را به جهنم تبدیل کرده است. کنسرسیوم چندملیتی ارسلور میتال، که مدیریت فولادسازی ایتالیا را از حدود ۳ سال پیش برعهده دارد، ادامه کار کارخانه‌های تولید فولاد در جنوب و شمال این کشور را مشروط به اخراج حداقل ۵ هزار نفر از حدود ۱۱ هزار کارکنان آن کرده است. به گفته کارشناسان متوقف شدن فعالیت مجتمع فولاد سازی میتال ایتالیا، نه تنها موجب بیکاری نزدیک به ۱۱ هزار نفر از کارگران و کارمندان آن می‌شود بلکه از دست رفتن ۱۰ هزار فرصت شغلی دیگر را در صنایع مرتبط با تولید فولاد به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید