160648

چه کسی کار را در پرسپولیس تمام می‌کند؟

پرسپولیس بعد از 5 بازی به نقطه‌ای رسیده که برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چاره‌ای جز بردن شارجه ندارد.

پرسپولیس بعد از 5 بازی به نقطه‌ای رسیده که برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چاره‌ای جز بردن شارجه ندارد. اگر در بازی قبلی با الدحیل اولویت گل‌محمدی گل نخوردن و نباختن بود، این بار مجبور است تیمش را برای گل زدن و بردن به زمین بفرستد. تغییر هدف اصلی تیم به معنی تغییر سبک بازی و جابه‌جایی در ترکیب خواهد بود. یحیی در بازی قبلی تیمی تدافعی را به زمین فرستاد، ولی این بار مجبور است ریسک کند و مهره‌های هجومی بیشتری به کار بگیرد.
با این حال ترکیب هجومی هم ممکن است برای شکست شارجه کافی نباشد. پرسپولیس برای عبور از سد حریف اماراتی نیاز به گل دارد، ولی با آنچه در سه بازی اخیر دیده‌ایم گل زدن یکی از نقاط ضعف تیم است. دو گل در سه بازی آمار خوبی برای پرسپولیس نیست و بدتر اینکه همین دو گل هم روی ضربات ایستگاهی زده شده است. بردهای یک بر صفر مقابل التعاون با گل‌های شجاع خلیل‌زاده روی یک کرنر و پنالتی بشار رسن به دست آمد و مهاجمان سهمی در این گل‌ها نداشتند. هرچند پرسپولیس در این سه بازی نمایش روانی داشته و فرصت‌های خوبی ساخته، ولی جای خالی یک تمام‌کننده قهار کاملاً احساس می‌شود. در بازی قبلی هم پرسپولیس با یک گلزن آماده می‌توانست از الدحیل امتیاز بگیرد و در این مخمصه گرفتار نشود. پرسپولیس در پایان لیگ نوزدهم علیپور و ترابی، دو گلزن اصلی‌اش را از دست داد. 23 گل پرسپولیس در لیگ (دقیقاً 50 درصد) به نام این دو ثبت شده بود و چنین مشکلی پس از جدایی آنها دور از انتظار نبود. پرسپولیس در دو بازی قبلی‌اش در مرحله گروهی هم تنها دو گل زده داشت که هر دوی آنها به نام علیپور است.
برای پر کردن جای خالی ترابی، باشگاه احسان پهلوان و علی شجاعی را جذب کرده و عیسی آل‌کثیر و آرمان رمضانی هم قرار است جای علیپور را پر کنند. پهلوان و آل‌کثیر مقابل الدحیل در ترکیب اصلی بودند و دو نفر دیگر هم بعد از گل حریف وارد زمین شدند، ولی هیچ‌کدام نتوانستند دروازه البکری را که چندان مطمئن نبود باز کنند.
آل‌کثیر در این سه بازی پرتحرک بوده و بارها توانسته خودش را در موقعیت گل زدن قرار بدهد، ولی با بدشانسی یا بی‌دقتی هنوز موفق نشده اولین گل رسمی با پیراهن تیم جدیدش را ثبت کند. هر چقدر انتظار برای گل زدن آل‌کثیر طولانی‌تر شود، احتمالاً او تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد و کارش سخت‌تر خواهد شد. عملکرد او پس از بازی برگشت با التعاون با تمجید زیادی روبه‌رو شده بود، ولی دو فرصت از دست رفته مقابل الدحیل انتقاداتی را متوجه او کرده است. انتخاب زوج مناسب خط حمله یکی از دغدغه‌های اصلی کادر فنی پرسپولیس در آستانه این بازی است و مربیان چاره‌ای جز استفاده از همین گزینه‌ها ندارند. نیاز به یک دفاع چپ رونده ممکن است گل‌محمدی را مجبور کند از امیری در این پست استفاده کند و در این صورت انتخاب زوج خط حمله دشوارتر خواهد شد. شارجه، حریف فردا شب پرسپولیس در دو بازی اخیر 10 گل زده و خط حمله آتشینی دارد. پرسپولیس تنها در صورتی می‌تواند از سد این حریف بگذرد که مهاجمان خودشان را به سطح مهاجمان حریف برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید