160202

انتقاد قالیباف از ارز ۴۲۰۰ تومانی و گرانی ها

رئیس مجلس گفت: در موضوع حمایت و دسترسی اقشار ضعیف و کم درآمد به کالاهای اساسی، مجلس تدبیری اندیشیده است تا در قالب کارت الکترونیک کالایی، نیاز اساسی این قشر را برطرف کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با رؤسای کمیسیون های اقتصادی و برخی نمایندگان مجلس که با موضوع بررسی طرح حمایت معیشتی از مردم تشکیل شد بود، افزود: مجلس در این موضوع به یک فوریت طرحی رأی داده که اکنون در حال جمع بندی نهایی در کمیسیون بودجه است. مجموعه مجلس و دولت درباره طرح حمایت معیشتی از مردم باید هماهنگ عمل کنند. جلساتی در کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی، برگزار شده ان شاءالله بزودی پیرامون نحوه تأمین اعتبارات و اجرای این طرح، مجلس به جمع بندی می رسد.
رئیس مجلس ضمن تاکید بر ضرورت تصویب این طرح در شرایط کنونی گفت: متأسفانه این روزها افزایش قیمت ها و تورم کالاها بر اقشار کم درآمد، حقوق بگیر ومتوسط جامعه فشار آورده است. به نحوی که حتی برای برخی خانوارها دسترسی به کالاهای اساسی هم به سختی امکان پذیر است و یا حتی دست نیافتنی شده است. البته که این وظیفه ما مسئولان است که برای این وضعیت چاره اندیشی کنیم.
وی با بیان اینکه متأسفانه ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیصی به کالاهای اساسی نتوانسته مسیر درستی را طی کند و نتیجه مطلوبی داشته باشد و به اجماع همه کارشناسان هدررفت آن بیش از مزیتش بوده است تاکید کرد: ارز یارانه ای تخصیصی برای تأمین کالاهای اساسی باید به درستی در اختیار جامعه هدف قرار بگیرد تا بتوانیم به بهترین نحو از داشته های خود استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید