160085

بومی سازی تجهیزات مورد نیاز فولاد خوزستان

دنیای معدن - به منظور توسعه زیرساخت‌های صنعت فولاد خوزستان ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید این مجموعه بومی سازی شده است .


به گزارش دنیای معدن، مدیر بخش فولادسازی فولاد خوزستان گفت: شرکت فولاد خوزستان از جمله بزرگ‌ترین صنایع فولادی کشور است که در سال‌های اخیر تلاش داشته برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را در زمینه استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات تولید داخل و جایگزینی آن‌ها با نمونه‌های خارجی انجام دهد.

محمدمهدی شریف شاذیله افزود: هم‌اکنون امکان ساخت انواع موتور‌های الکتریکی و انواع سیستم‌های هیدولیکی و پنوماتیکی با تلاش متخصصان داخلی فراهم شده است که در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی، از کیفیت مناسب و قابل قبولی برخوردار هستند.
وی گفت: با تلاش متخصصان این مجموعه سیستم تزریق کک اکسیژن و آهک، از تجهیزات جانبی و مهم کوره‌های قوس الکتریکی در شرکت فولاد خوزستان بومی‌سازی شد.
شریف شاذیله با اشاره به بومی سازی ۴۲۳ قطعه و ترسیم نقشه‌های ساخت ۱۲۴ شیت با همکاری شرکت‌های بومی افزود: با اجرای این طرح مشکلات سیستم قدیمی برطرف شده و از سیستم جدید با بازدهی بالاتری نسبت به نمونه خارجی بهره‌برداری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید