160063

رشد متوسط ۱۵ درصدی ۶ قلم کالای بخش معدن

دنیای معدن -آمار تولید ۶ قلم کالای منتخب بخش معدن وصنایع معدنی در مدت پنج ماهه ابتدایی امسال نسبت به دوره مشابه پارسال رشد متوسط ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش دنیای معدن، جداول آماری مورد بررسی مربوط به دوره فروردین لغایت مرداد ماه امسال حاکی است، تولید فولاد خام ( شمش)، کاتد مس، سیمان، آلومینا، تولیدات فولادی، و شمش آلومینیوم خالص نسبت به دوره مشابه در سال ۹۸ افزایش دارد که بیشترین میزان مربوط به شمش آلومینیوم خالص با ۴۹.۷ درصد و کمترین آن مربوط به آلومینا با ۴.۷ درصد ثبت شد.

تولید شمش آلومینیوم خالص در پنج ماهه نخست ۹۹ به رقم بیش از ۱۶۰.۷ هزار تن رسید و در مقایسه با سال ۹۸ که ۱۰۷.۳ هزار تن بود، افزایش ۴۹.۷ درصدی را نشان می دهد.

همچنین تولید سیمان هم در دوره این گزارش به بیش از ۲۹ میلیون و ۵۰۱ هزار تن رسید که نسبت به رقم افزون بر ۲۵ میلیون و ۶۹۱ هزار تن عملکرد سال ۹۸ رشد ۱۴.۸ درصدی را ثبت کرد.

تولید فولاد خام ( شمش ) نیز در پنج ماهه ابتدایی امسال رقم بیش از ۱۱ میلیون و ۴۲۶ هزار تن را نشان می دهد و در مقایسه با مدت مشابه پارسال که رقم ۱۰ میلیون و ۵۷۶ هزار تن بود، رشد هشت درصدی را از آن خود ساخت.

تولیدات فولادی نیز در دوره این گزارش به رقم ۹ میلیون و ۴۷۲ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال که هشت میلیون و ۸۶۷ هزار تن تولید شده بود، رشد ۶.۸ درصدی یافت.

کاتد مس تولید شده در پنج ماهه نخست امسال رقم بیش از ۱۱۸.۵ هزار تن را نشان می دهد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۱.۷ هزار تن بود، ۶.۱ درصد افزایش دارد.

آمار مورد بررسی همچنین نشان از رشد تولید پودر آلومینا به میزان ۴.۷ درصدی در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد، امسال تولید این ماده معدنی به رقم بیش از ۱۰۲.۶ هزار تن رسید، در حالی که در پنج ماهه ابتدایی پارسال بالغ بر ۹۸ هزار تن بود.

وزارت صنعت، معدن وتجارت در آمار پنج ماهه از افت تولید ظروف چینی، شیشه جام، ظروف شیشه ای و کنسانتره زغالسنگ در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبر داده که به ترتیب ۲۴، ۱۳.۸، ۴.۳ و یک درصد ثبت شده است.ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید