159790

80 درصد بیمه شدگان تأمین اجتماعی در حوزه صنعت و معدن فعال هستند

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 80 درصد بیمه شدگان تأمین اجتماعی این استان، در حوزه صنعت و معدن فعالیت می کنند.

ناصر فغفوری امروز در زنجان اظهار کرد: بخش صنعت و معدن در اشتغالزایی استان تاثیر بسزایی داشته و سهم بزرگی از اشتغال را عهده دار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از فعالیت یک هزار و 208 واحد صنعتی در استان خبر داد و بیان کرد: میزان اشتغالزایی این واحدها 42 هزار و 789 نفر است.

وی تصریح کرد: سهم استان از تعداد واحدهای صنعتی راه اندازی شده و نیز اشتغالزایی ایجاد شده در این بخش 2 درصد در سطح کشور است.

فغفوری عمده محصولات تولیدی استان را ترانسفورماتور، انواع سیم و کابل، فولاد، شمش سرب و روی، چدن، مس، فرآورده های لبنی، انواع نخ پنبه و پارچه، انواع سنگ های ساختمانی و تزئینی، دستمال کاغذی و پوشک بچه بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد بیمه اجباری تامین اجتماعی در حوزه صنعت و معدن اتفاق می افتد، گفت: این امر حاکی از سهم قابل توجه اشتغالزایی بخش صنعت و معدن در استان است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال 98، 107 هزار نفر زیر پوشش بیمه اجباری تامین اجتماعی در بخش صنعت و معدن بوده اند، گفت: این میزان در سال جاری به 112 هزار نفر افزایش پیدا کرده است که در واقع 5 هزار نفر نیز بازنشسته و به این تعداد افزوده شده اند.

فغفوری گفت: هم اکنون میزان بیمه اجباری در حوزه های ساختمان و کشاورزی کم است.

دیدگاهتان را بنویسید