159755

طرح های برگزیده کارخانه سیمان ری در سطح بین المللی است

دنیای معدن- مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران: طرح های برگزیده برای تعیین تکلیف کارخانه سیمان ری در سطح بین المللی بوده است.

به گزارش دنیای معدن، کاوه حاجی علی اکبری؛ گفـت: طبق مصوبه هیات وزیران در اسفند ۹۷ مقرر شد، کارخانه سیمان ری به مدت ۳۰ سال برای راه اندازی موزه صنعت سیمان و کاربری های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی به صورت پشتیبان در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد و فعالیت اصلی موزه صنعت سیمان و موزه صنعت است تا با مشارکت بخش خصوصی صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید یک مجموعه از کاربری های جذاب اجتماعی و گردشگری در این مکان ایجاد شود که امکان درآمد و خودگردانی را حداقل داشته باشد و قرار شد که ایده اصلی برای بازآفرینی و انطباق این مجموعه از طریق یک مسابقه بین المللی جذب و تعیین شود. اردیبهشت ماه چنین مسابقه ای برگزار شد و ۹۰ شرکت ایرانی و خارجی در آن شرکت کردند.
حاجی علی اکبری تصریح کرد: بعد از سه ماه ۵۰ اثر از شرکت کنندگان به دبیرخانه ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت و برگزیدگان انتخاب شدند، ولی از آن جایی که این مجموعه ثبت میراث است و به عنوان اثر ملی مشخص شده ما باید حد یک مداخله را انجام دهیم.
توجه به اسناد فرادست به ویژه مصوبه هیات وزیران و توجه به جایگاهی که کارخانه سیمان ری در ارتباط با بقیه عناصر فرهنگی و تاریخی در پیرامون خودش مثل دژ و تپه رشکان، چشمه علی و برج طغرل دارد، از جمله معیار ها بود و با توجه به معیار های محیط زیست، مفهوم جدیدی از کار ایجاد شده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران افزود: از جمله معیار هایی که هیات داوران این طرح ها را برگزیدند و انتخاب کردند؛ در چند گروه مورد ارزیابی قرار گرفت، گروه اول موزه و نمایشگاهی برای صنعت معرفی کرده بودند، گروه دوم مکانی برای شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان پیشنهاد داشتند و گروه سوم تمرکز بر روی پایداری و محیط زیست و گروه چهارم گروهی متفرقه که ایده ها و طرح های خود را به این مسابقه معرفی کرده بودند.
حاجی علی اکبری خاطرنشان کرد: داوری در سه مرحله صورت گرفت که از ۵۰ طرح، ۱۴ طرح و از ۱۴ طرح هم ۵ طرح و در مرحله آخر طرح های اول، دوم و سوم منتخب شدند و به نفر اول ۲۰۰ میلیون تومان، به نفر دوم ۱۰۰ میلیون تومان و به نفر سوم ۵۰ میلیون تومان تعلق گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید