159386

سالانه ۵۰ هزار تن کانسنگ طلا از معدن باریکای سردشت استخراج می شود

دنیای معدن -فرماندار سردشت گفت: سالانه ۵۰ هزار تن کانسنگ طلا از معدن باریکای این شهرستان استخراج و برای فرآوری به کارخانه طلای تکاب ارسال می شود.

به گزارش دنیای معدن، اقصی نخشی پور روز پنجشنبه اظهار داشت: از معدن باریکای سردشت که بزرگترین و مهمترین معدن این شهرستان است سالیانه بیش از ۱۳۰ هزار تن مواد معدنی استخراج می شود که ماده معدنی اصلی آن طلا است.

وی اضافه کرد: از این معدن که در ۲۰ کیلومتری سردشت واقع شده است علاوه بر طلا، سالانه ۵۰ هزار تن کانسنگ نقره و ۳۰ هزار تن ماده معدنی باریت نیز استخراج و به مراکز فرآوری ارسال می شود.

فرماندار سردشت افزود: این معدن دارای ذخیره ۷۳۶ هزار تن کانسنگ طلا است که میزان استخراج آن ۵۰ هزار تن در سال تعیین شده و به صورت خام جهت فرآوری به شهرستان تکاب حمل می شود.

نخشی پور افزود: این معدن در حال حاضر برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است که عمده افراد شاغل در آن بومی و از اهالی روستاهای واقع در محدوده معدن هستند.

وی بیان کرد: با توجه به مواد معدنی استخراج شده از این معدن وجود صنایع پایین دستی در جوار آن یک نیاز اساسی برای اشتغالزایی جوانان منطقه است.

فرماندار سردشت با تاکید بر اینکه برای اشتغالزایی و توسعه در این بخش از تمام ظرفیت های منطقه بهره خواهیم گرفت، اضافه کرد: همه مسوولان باید دست به دست هم دهند تا منابع معدنی استخراج شده در منطقه فراوری شود.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای ۴ شهر، ۲ بخش، ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا است و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید