159339

شرکت Vale معاملات سنگ آهن را از طریق بلاکچین انجام می دهد

دنیای معدن - شرکت استخراج سنگ معدن Vale و شرکای آن توانستند اولین فروش سنگ آهن خود را از طریق بستر بلاکچین به انجام رسانند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از وب سایت معدن Vale، این شرکت بالغ بر ۱۷۶ هزار تن سنگ آهن به Nanjing Iron & Steel فروخته و مواد را از مالزی به چین ارسال کرده است.کمپانی Valeو شرکای آن برای صدور اعتبارنامه از بستر بلاکچین کانتور (Contour) استفاده کردند. اسناد حمل و نقل، بارنامه الکترونیکی و فهرست تمام کالاهای حمل شده از طریق بستری مبتنی بر وب به نام essDOC CargoDocs بررسی شد. طبق اعلام ساز و کار، این بخش از خدمات شرکت، امنیت نهایی در معامله را با قابلیت پیگیری و مشاهده وضعیت لحظه به لحظه مستندات سهامداران موجود در فناوری بلاکچین، تضمین می کند. در ادامه اعلامیه این شرکت خاطرنشان شده است که استفاده از بستر بلاکچین، به شدت ایمیل ها و مدارک مبادله بین طرفین را کاهش می دهد. این شرکت در ادامه گفت:

این مرحله ای مهم در جهت دیجیتالی شدن فرایند فروش و تجارت است که باعث ایجاد نوآوری در معاملات سنتی و با کاغذبازی می شود، هم چنین به ارائه خدمات بهتر به مشتریان و پیش بینی در زنجیره ارزش فلزات کمک می کند.

لازم به یادآوری است که همواره غول های استخراج به دنبال استفاده از بلاکچین برای کاهش ناکارآمدی حمل و نقل بوده اند. گروه پیشرو BHP، در ماه مه اعلام کرد که امیدوار است اولین فروش سنگ آهن بلاکچین خود را با Baosteel کامل کند. این شرکت مدت هاست که به این فناوری علاقه مند است و برای تحقیقی بر روی سوخت های زیستی پایدار، یک نسخه آزمایشی با شرکت حمل ونقل ژاپنی به نام NYK انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید