159338

شرکت کالسیمین با ۹۵ درصد ظرفیت اسمی فعالیت می کند

دنیای معدن -مدیر مجتمع سرب و روی انگوران، از فعالیت شرکت کالسیمین با ۹۵ درصد ظرفیت اسمی خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، عماد آب خشک، با اشاره به اینکه مجموعه کالسیمین را باید بزرگ ترین مجموعه تولیدکننده سرب و روی در منطقه خاورمیانه دانست، گفت: فارغ از اینکه این مجموعه نام بزرگ ترین را یدک می کشد، در عین حال باید عنوان کامل ترین مجتمع را نیز در این منطقه به آن اطلاق کرد.

وی با اشاره به اینکه با وجود برخورداری از ظرفیت هایی چون کارخانه بازیافت، واحد تغلیظ و تولید شمش روی، این مجموعه را می توان به کامل ترین مجموعه در زمینه تولید شمش روی دانست، افزود: با همه این تفاصیل، این مجموعه با دغدغه هایی در زمینه تأمین خوراک مورد نیاز خود مواجه است.

این مسئول با یادآوری اینکه شیوع بیماری کرونا در کشور تقریباً بر روی همه فعالیت ها تأثیر منفی گذاشته و باعث بروز مشکلاتی در بخش های مختلف شده است، تصریح کرد: یکی از این دغدغه ها به واسطه شیوع ویروس کرونا، موضوع بسته شدن مرزها و به وجود آمدن دغدغه تأمین خوراک مورد نیاز این مجتمع بوده است.

آب خشک با اشاره به اینکه وضعیت در خصوص تأمین خوراک مورد نیاز به گونه ای است که خوراک تأمین شده برای ۹۰ روز، فقط کفاف فعالیت ۱۵ روز را تأمین می کند، ادامه داد: همین امر باعث شده است تا این مجتمع در زمینه فروش شمش روی خود نیز به دلیل تحریم هایی که به طور مستقیم متوجه این مجموعه است، با مشکل مواجه شود.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران در ادامه از سرمایه گذاری ۴۸.۷ میلیارد تومانی این مجموعه در حوزه پروژه های بهبود خبر داد و ابراز کرد: از جمله این پروژه ها می توان به ساخت مخزن ۳۰۰۰ تنی اسید، احداث سد باطله، افتتاح و بهره برداری پروژه SO، بازسازی واحد الکترولیز، تولید کنسانتره روی از باطله یا پسماند و … اشاره کرد.

آب خشک با بیان اینکه پروژه SO یکی از مهم ترین پروژه های این مجموعه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: سودآوری این پروژه در حدود ۴۵۳ میلیارد تومان بوده و با توجه به شرایطی که امروز بر قیمت ارز حاکم است، این قابلیت را دارد که تا ۴۰ درصد افزایش یابد.

اخراج ۳۰۰ کارگر از این شرکت، شایعه است

مدیرعامل شرکت کالسیمین گفت: نباید تمدید نکردن قرارداد پرسنل را با لفظ اخراج کارگر اشتباه بگیریم؛ چراکه این شرکت در طول سه سال اخیر اخراجی نداشته است.

فرشاد صبری با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر به عنوان بزرگ ترین شرکت تولیدکننده شمش روی در حال فعالیت بوده و روزانه در حدود ۱۰۳ تن شمش روی تولید می کند، افزود: این شرکت در حال حاضر با تولید شمش روی سالیانه با ظرفیت اسمی بیش از ۳۴ هزار تن، جایگاه سوم را در رتبه بندی شرکت های بورسی کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه همه فعالیت های این شرکت به دلیل قرار گرفتن در بورس، برای همه سهام داران و عموم مردم شفاف بوده و قابل رؤیت است، تصریح کرد: امروزه هیچ مجموعه تولیدی را سراغ نداریم که با دغدغه ها و مشکلات اقتادی دست به گریبان نباشد اما با توجه به شفاف بودن فعالیت های این شرکت، تلاش شده است تا با برنامه ریزی دقیق، از بروز این مشکلات جلوگیری شده و یا به حداقل برسد.

صبری با بیان اینکه نه تنها نیروی اخراجی نداشته ایم، بلکه با اولویت تکریم از جایگاه نیروی انسانی، اقدام به جذب ۱۶ نفر در سال گذشته و ۳۷ نفر نیز در سال جاری کردیم، ابراز کرد: همه این نیروها به جز ۱۴ نفر که قراردادشان به دلایل مطرح شده، تمدید نشده و همه حق و حقوق شان نیز پرداخت شده است، سایر نیروهای جذب شده، جایگزین افراد بازنشسته شده اند.

مدیرعامل شرکت کالسیمین با بیان اینکه علی رغم همه مشکلاتی که در زمینه تحریم ها با آن مواجه بوده ایم، این شرکت توانسته است در زمینه صادرات، روند رو به رشدی را طی سه سال اخیر داشته باشد، خاطرنشان کرد: شرکت کالسیمین در این شرایط تحریمی، نمونه بارزی از ایجاد و حفظ اشتغال، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و در نهایت جهش تولید در صنعت سرب و روی کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید