159157

فراخوان اولین جشنواره ملی حماسه گویان

دنیای معدن -به مدد الهی ، حوزه هنری استان اصفهان با همکاری شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اولین جشنواره مجازی خاطره گویی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با هدف روایت و ثبت خاطرات آن دوران برگزار می نماید .این جشنواره در دو بخش : خاطره گویی بزرگسالان و دانش آموزی برگزار می شود .

"ما هرچه براى دوره دفاع مقدس سرمایه گذارى و کار کنیم، زیاد نیست؛ چون ظرفیت هنرى و ادبى کشور براى تبیین این دوره، خیلى گسترده، وسیع و عمیق بوده و از این ظرفیت تاکنون استفاده خوب و درخورى نشده است ." (مقام معظم رهبری)

به مدد الهی ، حوزه هنری استان اصفهان با همکاری شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اولین جشنواره مجازی خاطره گویی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با هدف روایت و ثبت خاطرات آن دوران برگزار می نماید .این جشنواره در دو بخش : خاطره گویی بزرگسالان و دانش آموزی برگزار می شود .

*****

اهداف جشنواره :

- جلوگیری از تحریف و یا به فراموشی سپردن میراث گران بهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

-بهره گرفتن از زبان هنر در تبیین و ترویج مبانی و ارزش های فرهنگ پایداری

- ترویج فرهنگ کتاب خوانی توسط دانش آموزان

- جمع آوری و نشر خاطرات شفاهی دفاع هشت ساله

-زمینه سازی برای بروز و ظهور خلاقیت ها ، شناسایی و معرفی استعدادها و ظرفیت های مطلوب

- زمینه سازی در جهت تقویت و تحکیم پیوند میان نسل ها

-القاء و انتقال رشادت ها و حماسه های رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان با بهترین زبان و ابزار

- زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به عنوان قهرمانان ملی و الگو سازی از آنان

-حفظ آرمان ها و اصول انقلاب اسلامی و آرمان های دفاع مقدس با تکیه بر ابزار هنر

*****

محورهای جشنواره :

خاطرات دوران انقلاب ، زنان و دفاع مقدس، دانش آموز و دفاع مقدس ، نقش خانواده و مقاومت مردمی، سبک زندگی در جبهه، پشتیبانی و کمک های مردمی ،آتش نشانان و امداد و نجات ،تشیع شهدا ، پادگان های آموزشی، اعزام به جبهه ، جنگ زدگان و مهاجرین ، معاودین ،بمباران و حملات موشکی ، آزادگان ، مهندسی رزمی، تخریب ،شب های عملیات، محاصره، مبارزه با اشرار مسلح ضد انقلاب، اورژانس های صحرایی و خاطرات پزشکان و پرستاران و امدادگران ، حضور رزمندگان در غرب کشور و کمین و ضد کمین و جوله ،اقلیت های دینی و مذهبی، مدافعین حرم و وطن و...

*****

بخش های جشنواره :

الف- خاطره گویی بزرگسالان ب- خاطره گویی دانش آموزان

الف-خاطره گویی بزرگسالان

-شرکت کنندگان در این جشنواره ، خاطرات خود و یا نزدیکان را با استفاده از دوربین تصویربرداری و یا موبایل روایت نموده ،آن را ضبط و به دفتر جشنواره ارسال نمایند . همچنین عزیزانی که دوران انقلاب و جنگ هشت ساله دفاع مقدس را درک نکرده اند ، می توانند بر اساس خاطرات منتشر شده از کتاب های انقلاب و دفاع مقدس ، آن خاطرات را روایت نموده و فیلم آن را ارسال نمایند .

- استفاده از جلوه های ویژه سمعی و بصری (عکس، فیلم، نقشه، کالک، افکت­های صوتی-تصویری، پاورپوینت و...) و خلاقیت های فردی در روایت حائز اهمیت و امتیاز ویژه است .

-ادارات ، سازمان ها ، نهادها و . . . نیز می توانند خاطرات مرتبط با سازمان خود را از دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضبط نموده و به دفتر جشنواره ارسال نمایند .

ب-خاطره گویی دانش آموزی

-دانش آموزان می توانند بر اساس کتاب های منتشر شده دفاع مقدس ، خاطراتی را انتخاب ، آن را روایت و فیلم ضبط شده را به دفتر جشنواره ارسال نمایند .

- استفاده از جلوه های ویژه سمعی و بصری (عکس، فیلم، نقشه، کالک، افکت­های صوتی-تصویری، پاورپوینت و...) و خلاقیت های فردی در روایت حائز اهمیت و امتیاز ویژه است .

*****

مقررات کلی شرکت در اولین جشنواره مجازی و خاطره گویی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

-شرکت کنندگان می‌توانند حداکثر 7 خاطره مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را روایت کنند .

-مدت زمان هر خاطره مورد پذیرش برای جشنواره حداکثر 15 دقیقه خواهد بود .

-دانش آموزان ضمن معرفی خود در ابتدای فیلم ،نام کتاب ،نام راوی خاطره و نویسنده را ، ذکر و عکس صفحاتی از کتاب که خاطرات از آن نقل شده را به همراه عکس جلد و شناسنامه کتاب ، همراه با فیلم ضبط شده به دفتر جشنواره ارسال نمایند .

-آثار دریافتی در دو گروه دانش آموزان و بزرگسالان، به تفکیک ارزیابی خواهند شد .

-شرکت کنندگان در جشنواره می بایست فرم ثبت نام را از سایت حوزه هنری استان اصفهان دانلود وپس از تکمیل، همراه با فیلم ضبط شده ارسال نمایند.

-تصویربرداری به صورت افقی و دارای صدا و صوت مناسب باشد .

-هر گونه بهره برداری از آثار ارسالی ، برای حوزه هنری استان اصفهان محفوظ می باشد .

نحوه ارسال آثار:

- شرکت کنندگان در بخش بزرگسالان ، آثار خود را از طریق واتساپ ، تلگرام ، ایتا و در بخش دانش آموزی از طریق ایتا ، به شماره تلفن 09131018982 و در صورت بالا بودن حجم فیلم بر روی لوح فشرده ( DVD ) به آدرس حوزه هنری استان اصفهان ارسال نمایند.

گاه شمار جشنواره:

مهلت ارسال آثار: 1099

راه های ارتباطی :

تلفن : 09131018982 - 03132220056 داخلی 126 -دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری

دیدگاهتان را بنویسید