159140

بیش از ۸۰۰ هزار فرصت شغلی با فعال شدن تمام معادن کشور فراهم می شود

دنیای معدن -بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور روز سه شنبه ۲۵ شهریور در جلسه کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر و بر اساس آمار و اطلاعات ۱۰ هزار معدن در کشور وجود دارد که از این میزان ۴۳.۲ درصد غیرفعال هستند، گفت: با فعال نمودن ۱۰۰ درصدی معادن کشور، علاوه بر اینکه ۸۸۸ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کشور فراهم می شود، ظرفیت تولید کشور در بخش معدن نیز به ۴۲۷ میلیون تن در سال ارتقاء می یابد.

به گزارش دنیای معدن، وی ادامه داد: در استان سمنان نیز بر اساس آخرین گزارش ها ۵۳۷ معدن وجود دارد که از این تعداد ۲۱۷ معدن فعال و ۵۷ درصد یعنی چیزی حددد ۳۲۷ معدن غیر فعال است.
معاون وزیر کشور اظهار داشت: ۳۰ معدن از تعداد واحد های غیرفعال استان سمنان در حال تجهیز است که با تجهیز این معادن و همچنین برنامه ریزی دقیق و معین، با اولویت تقویت و توجه به بخش معدن، می تواند فرصت های شغلی بسیار مطلوبی را برای استان فراهم کند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کشور ۳۳۷ واحد مشمول ماده ۱۴۱ شناسایی شدند که متاسفانه ۲۴۳ واحد در حال حاضر غیرفعال شده است و همچنین در استان سمنان نیز ۱۳ واحد با ۲۴۳ نفر مشمول این قانون قرار گرفته است.
دین پرست در ادامه بر توجه به واحد های مشکل دار و بحرانی تاکید کرد و افزود: میانگین اجرایی شدن مصوبه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ۵۷ درصد است که اجرایی شدن ۷۴ درصد از مصوبه های ستاد تسهیل و رفع موانع استان سمنان، امری ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه با اشاره به سفر به استان سمنان گفت: امروز ۷ شرکت تولیدی در مرکز استان مورد بازدید قرار گرفت و مباحث و مشکلات حوزه تولید این واحدها بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد .
وی اضافه کرد : در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز مشکلات ۷ واحد تولیدی متعلق به شهرستان های سمنان، دامغان، ایوانکی، مهدیشهر و شاهرود مطرح و در خصوص حل مشکلات آنها تصمیمات لازم گرفته شد.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه میزان تولید پارچه مشکی برای چادر زنانه در کشور بسیار ناچیز است، گفت: به دلیل نگرانی هایی که در خصوص تولید در این بخش وجود دارد سرمایه گذاران علاقه ای به ورود به این صنعت ندارند.
معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: شرکت الگانت سمنان از ظرفیت بسیار مطلوبی در این حوزه برخوردار است که در صورت بررسی کارشناسی و تخصصی همراه با تضمین بازگشت سرمایه جلوتر از تامین اعتبار، می تواند به تامین و تکمیل نیاز کشور در این بخش ورود کند و در صورت ورود این شرکت و تکمیل سقف نیاز کشور، میتوانیم شاهد تغییر تعرفه و ممنوعیت واردات کالا در این حوزه باشیم.
وی همچنین خار نشان کرد: شرکت عقاب یکی از شرکت های بزرگ خودرو سازی در کشور و خاور میانه است که بر اساس گزارش و آمار از بازار خوبی نیز در داخل و خارج کشور برخوردار است و با پرداخت تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به این شرکت به منظور تقویت تولید در فاز های چندگانه و تدریجی به گونه ای که بانک عامل با مشکل بازگشت سرمایه و منابع مواجه نشود موافقیم.
معاون وزیر کشور همچنین گفت: دو وزارتخانه کشور و صمت به دلیل نگاه توسعه ای وزیر کشور و وزیر ارتباطات بسیار تعاملی و مطلوب در سطح معاونین وزارتخانه ها، در دوران طلایی خود قرار دارند.
وی ادامه داد: در ایام کرونا و انتشار این بیماری در کشور، بحث گردشگری از حوزه هایی است که بیشترین تاثیر منفی را پذیرفته و نیاز است تا در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ها، طرح ها و موارد مرتبط با امر گردشگری و جذب توریست، مورد توجه و تسهیل گری جدی تر و بیشتر قرار بگیرد.
معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در پایان اذعان داشت: بحث تقویت تولید داخلی و حمایت از سرمایه گذاری و صنعت همواره به عنوان مبحث اصلی و جدی در حوزه تقویت اقتصاد کشور مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: منافع ملی و امنیت ملی همواره یک اصل جدی در تمامی امور و اقدامات است و پس از آن رسیدگی به مباحث اقتصادی در دستور کار قرار می گیرد و در این راستا هیچگاه منافع فردی بر منافع ملی ارجحیت نداشته و ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید