158978

عملکرد صنایع در ۴ ماهه اول سال به روایت معاون صنایع وزارت صمت

دنیای معدن - صادقی نیارکی گفت: در ۴ ماه اول سال ۹۹ میزان تولید تلویزیون ۶۰ درصد و میزان تولید ماشین لباسشویی ۷۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش دنیای معدن، مهدی صادقی نیارکی معاون صنایع وزارت صمت، درباره میزان رشد محصولات منتخب صنعتی اظهار کرد: با توجه به اهمیت رشد صنعت آلومینیوم در کشور، برنامه های ویژه ای برای گسترش این صنعت در نظر گرفته شد که نتیجه آن رشد ۵۰ درصدی تولید شمش آلومینیوم در ۴ ماه اول امسال بود.

به گفته این مقام مسئول این اتفاق باعث شد تا تولید شمش آلومینیوم در کشور به یکی از بالاترین مقادیر خود دست پیدا کند. همچنین تولید فولاد رشد ۸ درصدی و تولید محصولات فولادی هم رشد ۵ درصدی را تجربه کرده اند. میزان تولید کاتد مس هم ۳.۵ درصد و میزان تولید آلومینا هم ۵ درصد رشد داشته است.

او با اشاره به رشد چشمگیر صنعت لوازم خانگی گفت: در ۴ ماه اول سال ۹۹ میزان تولید تلویزیون ۶۰ درصد و میزان تولید ماشین لباسشویی ۷۰ درصد رشد داشته است.

صادقی نیارکی افزود: میزان تولید یخچال و فریزر هم ۱.۵ درصد رشد کرده است. در این مدت صنعت خودرو هم رشد مناسبی را تجربه کرد به طوری که تولید خودرو و تولید وانت ۱۹ درصد افزایش پیدا کرد. تولید لاستیک هم رشد ۳۷ درصدی داشته و به طور مناسبی توسعه پیدا کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال میزان تولید کمباین ۲۴ درصد رشد داشته تا نیاز داخل در این حوزه را رفع کند. با این وجود باید توانمندی تولید خودرو از زمینه دانش فنی و بومی گرفته تا توان فنی مهندسی خودروسازان و قطعه سازان داخلی و تمامی زیر مجموعه های آن به بالاترین میزان افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید