158796

ذخایر معدنی سیستان و بلوچستان بیش از ۴۰ درصد افزایش می یابد

دنیای معدن -زاهدان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ذخایر معدنی این استان به زودی بیش از ۴۰ درصد افزایش پیدا می کند.

یه گزارش دنیای معدن، داوود شهرکی، اظهار داشت: هم اکنون ذخایر معدنی شناسایی شده استان سیستان و بلوچستان حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن است که با پایان عملیات اکتشاف در یکی از محدوده های معدنی به زودی بیش از ۴۰۰ میلیون تن به این ذخایر افزوده می شود.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان با پهنه وسیع زمینی و دسترسی آسان به بخش های مختلف طبیعی، تجاری، ترانزیتی، گردشگری، شیلاتی، صنعتی و معدنی یکی از مناطق مهم و برخوردار کشور در حوزه معدن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان در آینده شرایط بسیار مناسبی را در حوزه معدن پیش رو خواهد داشت، ادامه داد: یکی از بزرگترین معدن های مس کشور به زودی در سیستان و بلوچستان رونمایی می شود که در توسعه این استان نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص اکتشاف و سرمایه گذاری در حوزه مواد معدنی طلا و مس نیز در این استان طی ماه های آینده خبرهای خوبی را اعلام خواهیم کرد، گفت: در حال حاضر در محدوده اکتشافی مس در «جنگجا» در شهرستان نیمروز ۶ دستگاه حفاری فعال است که خوشبختانه تاکنون ذخایر بسیار مطلوبی شناسایی شده است.

شهرکی تصریح کرد: بر همین اساس از توان شرکت های توسعه ای و سازمان های مختلف از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأمین اجتماعی، ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و … که از توان قابل قبولی در زمینه سرمایه گذاری در معدن برخوردار هستند قطعاً استفاده خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید