158156

پیش‌بینی مدیر سابق روابط عمومی سازمان بورس از آینده بازار سرمایه

یاسر فلاح مدیر سابق روابط عمومی سازمان بورس اوراق بهادار در استوری خود به تشریح شرایط فعلی بورس تهران و آینده پیش‌رو بازار سرمایه پرداخت.

یاسر فلاح مدیر سابق روابط عمومی سازمان بورس اوراق بهادار در استوری خود در رابطه با آینده بازار سرمایه نوشت:

چند روزی هست که در سازمان بورس هیچ مسئولیتی ندارم، در این بین برخی می‌پرسند بازار چه می‌شود، چه خواهد شد و عناوینی از این دست؛ به دلایل مختلف هم به آینده بازار امیدوارم و هم باید از بازار سرمایه حمایت کرد:

۱_ در بلندمدت بازار سرمایه بالاترین بازده را خواهد داشت. اگر کسی فکر می‌کند یک نماد بورسی چند درصدی بالاتر از قیمت ذاتی آن در حال معامله است (Over Value) باید گفت در افق سه تا پنج سال چند درصد بی‌اهمیت است.

۲_ همه علاقه‌مندان بازار سرمایه بجای انتظار برای کاهش قیمت سهام، همت خود را برای افزایش سودآوردی شرکت‌های بورسی و فرابورسی بکار گیرند و با کمک به تامین مالی شرکت‌های بورسی و افزایش ظرفیت تولید در مجامع سالانه، سودهای مناسبی دریافت کنند.

می‌توان #خرید_از_شرکت‌های_بورسی را حداقل در بین سهامداران تبلیغ کرد، تا به تولید و سودآوری شرکت‌های بورسی و فرابورسی کمک شود.

۳_ نرخ ارز کنونی بازار نوید بخش تعدیل سود شرکت‌ها و تعدیل p/e است بنابراین نسبت قیمت به سود اصلاح خواهد شد و قیمت‌ها از ثبات بیشتری برخوردار خواهند شد.

۴_ ارزش جایگزینی برخی از شرکت‌ها نزدیک به قیمت بازار است با پیوستن به پویش #نه_به_فروش_سهام از دارایی‌های خود صیانت کنیم.

۵_ بهترین هدیه به آینده فرزاندان هر خانواده و ضامن تولید و اشتغال مردم این سرزمین سرمایه‌گذاری در سهام است.

دیدگاهتان را بنویسید