158052

فرماندار: موضوع معدن روستای شیرین آب دزفول به طور جدی در حال پیگیری است

دنیای معدن -سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درخصوص نحوه واگذاری معدن شیرین آب این شهرستان گفت: بررسی موضوع معدن روستای شیرین آب روند جدی تری به خود گرفته است.

به گزارش دنیای معدن علی فرهمندپور روز چهارشنبه به رسانه های دزفول اعلام کرد: با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد زمین با صدور "صیغه عقد فضولی" به معدن کار داده شده است.
وی گفت: زمین متعلق به منابع طبیعی بوده (قبلا برای احداث کارخانه سیمان داده شده و بعداز آن باید مجدد بازگردانده می شد) و در حال حاضر مجوز انتقال آن توسط اداره کل صمت برای احداث معدن صادر شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه همه مدارک و مستندات برای بررسی به دستگاه های مربوطه در استان ارجاع داده شده است، اظهارداشت: دستور توقف استخراج معدن ماسه روستای شیرین آب در سال گذشته از سوی دستگاه قضا و شورای تأمین مبنی بر اینکه "جلوی کار گرفته شود" صادر شده بود.

وی افزود: طبق قانون اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول هیچ نقشی در صدور مجوزها نداشته و اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان متولی این امر است.

رئیس وقت اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار درخصوص معدن شیرین آب به خبرنگاران گفت: سازمان صمت استان به عنوان یک دستگاه استعلام گیرنده در حوزه معدن عمل می کند چرا که معادن کوهی زیرنظر منابع طبیعی و معادن رودخانه ای زیرنظر امور آب هستند.
مهراب عبدالهی در این نشست افزود: سازمان صمت، استعلام های موردنیاز را از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی گرفته و اعلام کرده زمین ۲۸ هکتاری شیرین آب مشکلی برای واگذاری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید