157671

تولید 50 درصد طلای کشور در کردستان / جهش تولید را بومی‌سازی کنیم

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: سال گذشته 4 هزار و ۵۰۰ کیلوگرم طلا در کردستان تولید شد که بیش از ۵۰ درصد طلای کشور است.

به گزارش دنیای معدن، محمد دره‌وزمی در جلسه مدیریت تولیدی و صنعتی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: در کردستان باید جهش تولید را با زبان خودمان معنا و بومی‌سازی کنیم.

وی افزود: واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی صنفی در استان وجود دارند که باید با انجام اقداماتی زمینه فعالیت آنها را فراهم کنیم تا رونق و جهش تولید در این واحدها صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تامین ارز، تامین سرمایه در گردش، تامین تسهیلات مورد نیاز و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از وظایف ماست که انجام آن معروف و عدم انجام آن منکر است.

وی اذعان داشت: در کردستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی برای ایجاد واحدهای جدید وجود دارد که منجر به ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد و تولید ثروت می‌شود.

دره‌وزمی اذعان کرد: حوزه معدن را یکی از ظرفیت‌های استان شناخته‌ایم که ما در کردستان برای فراوری معادن مسیری مشخص کرده‌ایم که از خام‌فروشی جلوگیری شود.

وی گفت: گونه‌های معدنی در استان آهن و طلاست که پارسال 4 هزار و ۵۰۰ کیلوگرم طلا در کردستان تولید شده که بیش از ۵۰ درصد طلای کشور است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان ساخت: در معدن طلای زرکوه کردستان یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم دارند که پارسال ۵۰ میلیارد تومان ارزش‌افزوده به حساب مالیاتی واریز و بین شهرداری‌ها تقسیم شده است، سهم دولتی نیز به حساب خزانه واریز شده است و این یعنی حداکثر استفاده از ظرفیت معادن کردستان است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی زنجیره فولاد در کردستان شروع شده و اکنون یک هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره تولید شده است، عملیات اجرایی گندله و آهن اسفنجی و ورق نیز شروع شده که در آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دره‌وزمی افزود به اعتقاد من هر عمل و رفتاری که موجب تقویت سفره و معیشت مردم شود امر معروف است.

وی یادآوری کرد: بانه در گذشته تنها واردکننده بود اما در دو سال گذشته به قطب اقتصادی تبدیل شده است که قطب تولید لامپ‌های کم مصرف است و در حال تبدیل به قطب تولید لوازم خانگی است.

دره‌وزمی گفت: هر کس مسئولیتی برعهده دارد اکنون می‌تواند در لحظه مانعی سر راه تولید بردارد و تسهیل‌گری کند کار معروف انجام داده و اگر توانست و نکرد، زشت‌ترین کار انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید