157496

به نظر شما، آیا قرعه کشی فروش خودرو توسط خودروسازان توانسته جلوی رشد قیمت خودرو را بگیرد؟

اگر خاطرتان باشد، رضا رحمانی وزیر وقت وزارت پرحاشیه صمت، چند ماه پیش خبر از افزایش قیمت توسط خودروسازان را داد و به یکباره و در چند ساعت، قهر ریاست جمهوری گریبان او را گرفت و از وزارت صمت رفت. اما نه تنها قیمت خودرو ثابت نماند، بلکه با چراغ سبزی پررنگ قیمت خودرو به صورت چندباره افزایش پیدا کرد و دوای آن توسط خودروسازان و البته سرپرست وزارت صمت، قرعه کشی در پیش فروش خودرو اعلام شد! روشی که موج عظیم میلیونی را به سمت پیش ثبت نام سوق داد اما این نسخه هم دوای درد رشد قیمت ها نبود و حال شاهد ورود پراید به بازار 100 میلیونی های بازار هستیم.

آیا واقعاً رشد قیمت خودرو کنترل شد؟

اما کارشناسانی در بدنه دولت هستند که اعتقاد دارند اگر همین روش قرعه کشی نبود، می توانست باعث رشد چند برابری قیمت خودرو در بازار شود و حتی شاهد افزایش چشمگیر قیمت خودرو در نبود این قرعه کشی ها بودیم! ادعایی که ثابت کردن آن کار سختی است اما هر آنچه باشد قطعاً باعث کنترل بازار و یا کاهش قیمت ها نشده است.

نظر شما چیست؟

حال به نظر شما وزارت بدون وزیر صمت و خودروسازان جاده مخصوص، چطور می توانند قیمت خودرو در بازار را کنترل کنند و باعث جلوگیری از افزایش روز افزون قیمت ها در بازار آزاد شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید