156551

انجام نشدن عملیات گازسنجی در معدن «آق دربند»؛ علت انفجار معدن

دنیای معدن - انجام نشدن عملیات گازسنجی در معدن زغال سنگ «آق دربند» سرخس، علت انفجار روز پنجم شهریور در این معدن اعلام شد.

به گزارش دنیای معدن، رئیس اداره صمت شهرستان سرخس با اشاره به گازگرفتگی سه کارگر چند روز قبل از حادثه انفجار در معدن، افزود: مسوول ایمنی معدن با سهل انگاری، عملیات گاز سنجی را انجام نداده بود که منجر به انفجار شد.

علی اکبر اکبری با بیان اینکه معدن زغال سنگ آق دربند فاقد امکانات اولیه ایمنی است، افزود: بارها در گزارش ها و بازدیدهای به عمل آمده، به مسوولان معدن درباره نبود ایمنی در محیط کار و... تذکر و اخطار داده شده است .

در حادثه انفجار معدن آق دربند سرخس که در روز پنجم شهریور ماه امسال در حین استخراج زغال سنگ رخ داد، متاسفانه دو کارگر متخصص انفجار، جان باختند.

در ساعات اولیه این حادثه، انفجار دینامیت علت بروز آن اعلام شد.

مشاهدات خبرنگار ما حاکی از این است که این معدن فاقد واحد امداد و نجات و ایمنی است؛ ضرورتی که برای هر فعالیتی در واحدهای کارگری لازم است.

پس از حادثه انفجار، برخی تونل ها در این معدن مورد بازرسی قرار گرفت که تا رفع نقایص، پلمپ و مقرر شد آخرین تصمیمات در این خصوص به جلسه مسوولان ذیربط استان با سهام داران و مدیران معدن در روزهای آینده، موکول شود.

دیدگاهتان را بنویسید