156470

مدیر عامل جدید شرکت گهرزمین در گفتگو با دنیای معدن:

گهرزمین به دنبال اخذ مجوز آهن اسفنجی است

دنیای معدن -طرح‌های توسعه‌ای شرکت سنگ آهن گهرزمین شامل دو خط کنسانتره و یک خط گندله است. همچنین این شرکت در زمینه آهن اسفنجی نیز به دنبال اخذ مجوزهای لازم است تا بتواند پروژه آهن اسفنجی را نیز در این مجموعه راه‌اندازی کند.

صبا نمایشی- وحید میرزایی مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین درباره برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود به دنیای معدن گفت: شرکت سنگ آهن گهر زمین یک شرکت فعال و قوی در حوزه معدن است و بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن خاورمیانه را در اختیار دارد.

میرزایی افزود: با توجه به اینکه امسال سال "جهش تولید" نامگذاری شده است قطعا نخستین تمرکز گهرزمین هم در حوزه معدن و هم در فرآوری محصولات بر روی جهش تولید خواهد بود. بر این اساس دو خط آماده افتتاح ما به پیشرفت فیزیکی 90 درصد دست یافتند که شامل خط تولید گندله 5 میلیون تنی و کنسانتره 2 میلیون تنی می‌باشد که بهره‌برداری از این دو خط در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین ادامه داد: انشااله دو خط کنسانتره و یک خط گندله را به عنوان طرح‌های توسعه‌ای دنبال می‌کنیم که به مجموعه اضافه شود. در زمینه آهن اسفنجی نیز به دنبال اخذ مجوزهای لازم هستیم که امیداوریم به زودی استارت عملیاتی پروژه آهن اسفنجی را شاهد باشیم.

وی گهرزمین را جز شرکت‌های بورسی خوب کشور دانست و بیان کرد: انشااله با توجه به اقداماتی که در حوزه صنعت در گهرزمین اتفاق می‌افتد شاهد رشد خوب این شرکت در بورس باشیم. طی دو هفته اخیر شاهد نوساناتی در بازار سرمایه بودیم که خوشبختانه از اواسط هفته گذشته شاهد رشد مجدد آن هستیم.

میرزایی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای و افزایش سرمایه این شرکت، این نوید را به سهام‌داران گهر زمین داد که شاهد روزهای خوبی در بازار سرمایه خواهند بود و افزود: به سهامداران این اطمینان را خواهم داد که با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها بتوانیم به جایگاه اصلی خود در بازار سرمایه دست یابیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین عنوان کرد: نخستین اقدامی بنده در اولین روز کاری، برگزاری جلسه با پیمانکاران پروژه گندله و کنسانتره بود که طی این جلسه برنامه‌های کاری مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات با حضور معاونین و اعضای هیات مدیره بررسی شد. انشااله در اواخر هفته از سایت بازدیدی خواهم داشت که با برگزاری جلسات فنی در نظر داریم راه‌اندازی خط گندله و کنسانتره را سرعت دهیم.

وی با اشاره به بحث اختلاف قمیت با شرکت‌های فولادی گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار داریم و از طریق وزارت صمت دنبال می‌کنیم بحث اختلافاتی است که در قیمت‌گذاری سنگ آهن و کنسانتره داشتیم. در حقیقت شرکت‌های معدنی با یک سوم قیمت‌های جهانی سنگ آهن و کنسانتره را در اختیار کارخانه‌های فولادی قرار می‌دهند چرا که بر اساس تعرفه‌های صادراتی که بر روی مواد اولیه وضع شده است و موانع صادراتی ما ناچاریم محصولاتمان را بر اساس قیمت وزارت صمت در اختیار کارخانه‌های فولادی قرار دهیم. با توجه به رویکرد مثبت دکتر سرقینی در زمینه ایجاد رضایت برای شرکت‌های معدنی، امیدواریم وزارت صمت با مشارکت شرکت‌های معدنی و فولادی بتواند به یک قیمت مشخص و قطعی در خصوص این محصولات برسد و این اختلافات حل شود.

باحمایت دکترغریب پور رییس محترم ایمیدرو گهرزمین به دنبال سرمایه‌گذاری طرح‌های توسعه‌ای در مناطق محروم

میرزایی یکی دیگر از اولویت‌های مجموعه گهر زمین را بحث اشتغال دانست و بیان کرد: در حال حاضر اشتغال مهم‌ترین دغدغه جامعه است. با توجه به شناختی که بنده در مسئولیت‌های قبلی خود داشتم و بحث کارگروه اشتغال را در استان دنبال می‌کردم هیچ اولویتی را بالاتر از اولیت اشتغال در کشور نمی بینم چرا که این خواست مقام معظم رهبری است. قاعدتا با طرح‌های توسعه‌ای که در گهرزمین ایجاد می‌شود و افزایش تولیدی که در حوزه معدن خواهیم داشت این امکان وجود دارد که ظرفیت اشتغال را بالا ببریم و بتوانیم جوابگوی قشر جوان جامعه باشیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین افزود: باحمایت دکترغریب پور رییس محترم هیات عامل ایمیدرو ضمن اینکه به دنبال آن هستیم برخی طرح‌های توسعه‌ای را در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم توازن ثروت و سرمایه‌گذاری را در این مناطق ایجاد کنیم. با توجه به شناختی که از استان دارم، استان کرمان دارای این ظرفیت است و این طرح هم در اشتغال و هم در زمینه محرومیت‌زدایی مناطق محروم موثر خواهد بود.



دیدگاهتان را بنویسید