153758

تامین بخشی از اکسیژن مایع موردنیاز بیماران کرونایی به همت فولاد خراسان

دنیای معدن - همزمان با شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا برای اکسیژن مورد نیاز بیمارستان ها، مجتمع فولاد خراسان تامین بخشی از این ماده حیاتی را برای بیماران متقبل شد.

به گزارش دنیای معدن، سرپرست تولید واحد اکسیژن مجتمع فولاد خراسان در اینباره گفت: برای رفع نگرانی هموطنان از کمبود اکسیژن، مجتمع از ابتدای شیوع بیماری کرونا حدود یک هزار تن اکسیژن مایع تولیدی این واحد را با خلوص حداقل ۹۹.۸ درصد به بیمارستان های کشور به خصوص شهر های نیشابور، مشهد، تربت حیدریه و تهران ارسال کرد.

علیرضا حمیدزاده افزود: اکسیژن تولیدی این واحد به دو صورت گاز و مایع است که در شرایط نرمال برای بخش فولادسازی از اکسیژن گازی و در شرایط اضطراری از اکسیژن مایع استفاده می شود.

وی یادآور شد: از اواخر سال گذشته درپی شیوع بیماری کرونا، این واحد صنعتی در راستای مسوولیت های اجتماعی و کمک به سلامت جامعه، افزایش تولید اکسیژن مایع را در دستور کار قرار داده است و هر ماه اکسیژن تولیدی مازاد شرکت را برای رفع نیاز بیمارستان ها اختصاص می دهد.

سرپرست واحد اکسیژن خاطرنشان کرد: انتقال اکسیژن مایع تولیدی توسط تانکر های ویژه ۱۰ و ۲۰ تنی مخصوص حمل مایعات کرایوجنیک انجام می شود.

هر تن اکسیژن مایع معادل ۱۲۰ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن بیمارستانی است.

دیدگاهتان را بنویسید